Drepturi sporite pentru utilizatorii rețelelor sociale
Numărul 6, 20-26 feb. 2018 » Conectarea la era digitală
Facebook, Twitter și Google+ au operat o serie de modificări la nivelul clauzelor de furnizare a serviciilor, în urma solicitărilor Comisiei Europene (CE) de respectare a normelor UE privind protecția consumatorilor. „Cu toate acestea, noile modificări asigură numai într-o anumită măsură respectarea cerințelor prevăzute de legislația UE”, precizează CE.
Potrivit reprezentanților Executivului de la Bruxelles, în timp ce ultimele propuneri ale Google par a fi conforme cu solicitările formulate de autoritățile de protecție a consumatorilor, Facebook și, mai ales, Twitter au răspuns doar parțial chestiunilor importante legate de răspunderea lor și de modul în care utilizatorii sunt informați cu privire la eventuala eliminare a conținutului sau la rezilierea contractului. „În ceea ce privește «procedura de notificare și de acțiune» utilizată de autoritățile de protecție a consumatorilor pentru a raporta conținutul ilegal și a solicita eliminarea acestuia, modificările aduse de unele societăți sunt insuficiente. În timp ce Google+ a instituit un protocol și a prevăzut termene pentru tratarea cererilor, Facebook și Twitter doar au fost de acord să pună la dispoziție o adresă de e-mail specială pe care autoritățile naționale o pot utiliza pentru a notifica încălcările, fără să se angajeze că vor trata aceste cereri în anumite termene”, menționează CE.
Operatorii de platforme de comunicare socială au fost de acord, în mod specific, să modifice: clauzele de furnizare a serviciilor care limitează sau exclud complet răspunderea rețelelor de comunicare socială în legătură cu prestarea serviciilor; clauzele care le impun consumatorilor să renunțe la drepturile obligatorii în UE, cum ar fi dreptul de a se retrage dintr-o achiziție online; clauzele care privează consumatorii de dreptul lor de a sesiza o instanță judecătorească din statul lor membru de reședință și impun, în schimb, aplicarea legislației din California; clauza prin care platforma este eliberată de obligația de a identifica mesajele cu caracter comercial și conținutul sponsorizat.
Societățile s-au angajat să pună în aplicare modificările clauzelor lor de utilizare a serviciilor în toate versiunile lingvistice în primul trimestru al anului 2018.
(Copyright foto: rawpixel / 123RF Stock Photo)
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate