DRPCIV: Numărul înmatriculărilor de autoturisme a scăzut în România cu aproape 2%, în S1
Telex » Știri 11 iulie 2019
Peste 289.000 de autoturisme noi şi second hand au fost înmatriculate în România, în primul semestru al anului, în scădere cu 1,88% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de Agerpres. Conform datelor centralizate, în intervalul ianuarie - iunie 2019, din numărul total de înmatriculări, 217.701 de unităţi sunt rulate (scădere de 7,28% faţă de primele şase luni din 2018), iar 71.620 de exemplare sunt autoturisme noi (+19,23%).
La capitolul înmatriculări de autovehicule noi, din ianuarie şi până în iunie, cele mai multe au fost Dacia - cu 21.377 de unităţi, în creştere cu 30,31% faţă de acelaşi interval din anul anterior.
La nivel de autoturisme rulate, cele mai multe înmatriculări din această categorie au fost consemnate pentru: Volkswagen - cu 53.341 de unităţi (-10%, comparativ cu perioada similară din 2018), BMW (21.916 unităţi, -1,45%), Audi (20.468 unităţi, -6,71%).
Datele DPRCIV, publicate la jumătatea lunii martie 2019, arătau că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2018, la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.
În acest sens, dintre autovehiculele înregistrate la nivel naţional, 1.381.620 erau înmatriculate în Bucureşti, acestea din urmă înregistrând un salt de 4,64%, comparativ cu anul 2017. În acelaşi timp, în Capitală, numărul autoturismelor înregistrate la 31 decembrie 2018 a ajuns la peste 1,106 milioane de unităţi, majoritatea (610.765 unităţi) fiind pe benzină.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice