ECC România: Aproape 140.000 de euro, recuperați pentru consumatorii români, în primele cinci luni
Telex » Știri 4 iunie 2021
Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) a recuperat pentru consumatori aproape 140.000 de euro, în primele cinci luni ale anului 2021, informează instituția într-un comunicat citat de Agerpres. Datele au fost prezentate cu ocazia unei ample acțiuni derulate în cadrul Campaniei de Informare a Pasagerilor pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din București.
În intervalul menționat, ECC România a gestionat 1.822 solicitări sosite de la consumatori români și 153 solicitări de la consumatori din alte state membre ale Uniunii Europene (UE), inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.
Structura reclamațiilor primite s-a axat pe cinci domenii principale: 34% - transporturi (aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto); 18% - achiziții de îmbrăcăminte și încălțăminte; 13% - recreație și cultură (participarea la evenimente culturale și sportive, produse electronice - tv, foto, calculatoare etc., pachete de servicii de călătorie); 12% - achiziții de diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 11% - achiziții de mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă).
Reprezentanții ECC România au precizat faptul că, la fel ca anul trecut, cele mai multe reclamații au continuat să vizeze anulările din domeniul transporturilor, provocate de pandemie, diminuându-se numărul celor privind serviciile turistice achiziționate individual sau ca pachete de servicii de călătorie.
De asemenea, în primele cinci luni ale anului, s-a înregistrat o creștere a numărului reclamațiilor care au vizat achizițiile online de produse - electronice, îmbrăcăminte și încălțăminte, electrocasnice, mobilă etc.
ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia și Marea Britanie. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul rețelei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice