ECC Romania: De „Black Friday”, magazinele online pot încerca să influențeze comportamentul de cumpărare

ECC Romania: De „Black Friday”, magazinele online pot încerca să influențeze comportamentul de cumpărare

Telex » Știri astăzi, 10:00  

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcție a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), recomandă cumpărătorilor precauție în cazul achizițiilor online în campania de reduceri de „Black Friday”. Potrivit unui comunicat de presă al ANPC, citat de Agerpres, un prim sfat se referă la verificarea informațiilor dacă magazinul online este sigur (structura site-ului, datele de contact, termenii și condițiile generale).

De asemenea, este bine de știut faptul că, în perioadele de promoție, operatorul economic trebuie să afișeze atât prețul redus, cât și pe cel inițial, iar reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile și poate fi exprimat în valoare absolută sau în procent.

Totodată, reprezentanții ANPC atenționează că magazinele online pot încerca să influențeze comportamentul de cumpărare al consumatorului fie prin afișarea unei numărători inverse, fie prin afișarea unor sintagme de tipul „au mai rămas doar trei articole”.

În plus, utilizatorii sunt sfătuiți să aleagă o metodă de plată sigură (o conexiune la Internet securizată pentru plata online), să verifice dacă site-ul este marcat cu „https” și simbolul lacătului închis, să nu salveze detaliile bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături, să seteze o sumă maximă pentru plățile unice pentru cardul de credit și, nu în ultimul rând, să evite plățile prin transfer bancar.

În ceea ce privește garanția legală de conformitate, ANPC subliniază că aceasta este de minimum doi ani pentru produsele achiziționate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, dar și pentru produsele digitale, serviciile și conținutul digital.

„Atunci când faceți cumpărături online, aveți la dispoziție o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi și a returna produsul, fără a fi necesară invocarea unui motiv. În cazul în care faceți cumpărături de pe un site din România și aveți nemulțumiri cu privire la tranzacție sau la produsul achiziționat, puteți depune o reclamație pe site-ul www.anpc.ro (...) în cazul achiziționării unor produse de pe site-uri din afara Uniunii Europene, instituția noastră nu poate acționa în niciun fel, dacă aveți probleme cu tranzacția, livrarea sau produsele”, notează sursa citată.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia.

Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul rețelei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.