eJobs: Creștere cu circa 20% a numărului de joburi postate online de startup-uri, în primele opt luni
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Analize și sinteze
Peste 100.000 de locuri de muncă au fost postate de către startup-uri, în primele opt luni ale anului în curs, nivel similar cu cel din 2019, dar cu aproximativ 20% mai mult decât în 2020 și 2021, arată datele centralizate de platforma de recrutare online eJobs, relatează Agerpres. Cele mai multe posturi au provenit de la angajatorii din servicii, urmați de cei din retail, transport/logistică, import/export și turism.
Luna iunie a fost cea mai prolifică pentru acest segment de companii, iar experții de resurse umane estimează că, din toamnă, va crește din nou numărul de oferte pentru candidați.
Orașele cu cele mai multe startup-uri care au căutat să-și mărească echipele sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.
Analiza relevă faptul că, în primele opt luni ale anului, au fost înregistrate aproape 2,5 milioane de aplicări, sub nivelul din 2021, însă cu 25% mai mult decât în 2019. „A fost o perioadă când cea mai mare parte a capitalului de încredere a fost transferată către angajatorii foarte mari, către multinaționale, care erau direct asociate cu ideea de stabilitate, de solvabilitate, cu bugete mari. Faptul că pandemia a lovit în foarte multe business-uri mici și le-a forțat să sisteze activitatea i-a făcut pe candidați să fie, pentru o perioadă, mai circumspecți, însă acum par să fi depășit acea etapă. Din cele aproape 7 milioane de aplicări totale, din ianuarie și până acum, angajatorii mici au cumulat 2,5 milioane”, a explicat Roxana Drăghici, directoare de Vânzări în cadrul platformei de recrutare.
Cele mai căutate sunt joburile din retail, servicii, IT/telecom, publicitate/marketing/PR și call center. Retailul, serviciile și IT/telecom au cumulat jumătate din numărul total de aplicări.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice