eJobs: Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului
Numărul 39, 4-10 oct. 2023 » Analize și sinteze
Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului, iar 50% dintre ei susțin că salariile și bonusurile pe care le oferă sunt elementele care îi ajută cel mai mult să atragă candidați, potrivit unui sondaj realizat de platforma de recrutare online eJobs, citat de Agerpres. "91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an", relevă datele din sondajul menționat.
Dintre cei care au în continuare poziții deschise, 44,4% estimează că numărul de colegi noi pe care îi vor adăuga în echipe în următoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5, 20,4% au un plan de 6-10 angajări noi, 18,5% estimează că numărul de recrutări va fi cuprins între 11 și 50. Potrivit sondajului, 7,3% dintre angajatori au deschise între 51 și 100 de poziții, 5,4% între 101 și 250 și 1,3% între 251 - 500.
De asemenea, 2,6% spun că se află în plină campanie de recrutări masive și vor să angajeze peste 500 de oameni până la final de an.
Întrebați care sunt atu-urile pe care cred că le au și care îi pot ajuta în atragerea candidaților, 50,3% au pus pe primul lor salariile și bonusurile oferite. 40,1% menționează și comunicarea constantă și transparentă, 37,2% au inclus și flexibilitatea programului și a managerilor într-un top al primilor 3 diferențiatori cheie pe care îi au față de concurență.
Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa și mediul de lucru, posibilitatea de a crește în carieră, munca remote sau echilibrul între viața personală și cea profesională, se precizează în comunicatul companiei.
"Angajatorii sunt conștienți de faptul că un salariu bun poate să-i ajute mult să găsească mai repede oamenii potriviți pentru joburile pe care le au deschise. Știu însă, la fel de bine, că încep să mai conteze și alte lucruri pentru că tot mai mulți candidați caută «pachetul complet» atunci când vor să-și schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja câțiva ani de când companiile investesc sume considerabile în brandul de angajator și în imaginea pe care și-o construiesc în relația cu candidații și cu angajații", a afirmat Bogdan Badea, CEO eJobs.
Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenți consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens și sunt la început cu acțiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.
"Deși 6 din 10 angajatori spun că lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment în procesul de recrutare, o treime dintre respondenți cred că acest lucru poate fi evitat dacă lipsa unui brand de angajator este compensată prin salarii și beneficii, în timp ce 13,6% spun că procesele de recrutare nu le-au fost influențate până acum de faptul că nu au un brand de angajator de sine stătător", a explicat Badea.
În acest sens, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat că, pentru anul acesta, bugetul de employer branding a reprezentat 1% din cifra de afaceri. 20,2% investesc în acest scop între 1% și 2%, 16,7% între 2% și 5%, 10,5% între 5% și 10% și 3,9% alocă mai mult de 10% din cifra de afaceri bugetului de employer branding. "Deși pare puțin, în cifre absolute vorbim de sume care pot depăși chiar 1 milion de euro pe an, în cazul companiilor foarte mari, care angajează masiv în fiecare an și în special care activează în industrii care se confruntă cu un nivel ridicat al fluctuației de personal. Cu toate acestea, trebuie menționat și faptul că 28% dintre respondenți au menționat că, în 2023, au renunțat complet la bugetul de employer branding", a mai spus Bogdan Badea.
Sondajul platformei de recrutare a fost realizat în luna septembrie a acestui an, pe un eșantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialiști în HR, manageri de echipe, CEO și antreprenori.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice