Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Emisiile vehiculelor diesel modificate pentru a păcăli testele, responsabile pentru 5.000 de decese anual în Europa

Emisiile vehiculelor diesel modificate pentru a păcăli testele, responsabile pentru 5.000 de decese anual în Europa

Numărul 37, 26 sept. - 9 oct. 2017  »  Lumea în care trăim

Emisiile vehiculelor diesel cu software-ul modificat pentru a păcăli testele ar putea fi responsabile pentru 5.000 de decese anual în Europa, din cauza poluării aerului, arată un studiu citat de AFP și preluat de News.ro. Numărul este conform cu evaluările precedente vizând decesele, provocate de scandalul „dieselgate”, care a izbucnit când Volkswagen a recunoscut, în 2015, că a trișat la testele de emisii pentru mașinile sale. Numeroși alți constructori au fost suspectați, după aceea, că au făcut același lucru.

Un studiu apărut în luna mai în revista Nature a estimat că, în 2015, 38.000 de decese „premature” au fost provocate în lume de emisiile de oxid de azot „generate în exces” în raport cu cele prevăzute de testele efectuate în laborator.

Studiul citat de AFP, publicat recent de revista Environmental Research Letters, se concentrează pe situația din Europa (cei 28 de membri UE, Norvegia și Elveția). Cercetători din Norvegia, Austria, Suedia și Olanda au calculat că aproximativ 10.000 de decese anual din Europa pot fi imputate poluării cu particule fine emise de vehiculele ușoare care funcționează cu motorină. Aproape jumătate dintre ele (aproximativ 4.750) ar fi putut fi evitate, dacă emisiile de oxid de azot ale mașinilor de pe drumuri ar fi fost egale cu cele înregistrate în timpul testelor de laborator. Mai mult, dacă mașinile diesel ar fi avut emisii la fel de mici ca cele pe benzină, încă 4.000 de decese ar fi fost evitate.

Țările unde s-au înregistrat cele mai multe decese sunt Italia, Germania și Franța, „din cauza populației mari și a proporției sporite de mașini diesel”, adaugă autorii raportului.

Numărul vehiculelor diesel a crescut rapid în Europa începând din anii ’90, în raport cu cele pe benzină, astfel că în prezent reprezintă aproape jumătate din flota totală. Astfel, peste 100 de milioane de automobile pe motorină circulă în Europa – de două ori mai mult decât în restul lumii. 

Copyright foto: sauvignon / 123RF Stock Photo




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.