Europa de Est: Cresc tranzacțiile în domeniul hotelier, de la palatele renovate din București la „giuvaierele” de la Marea Baltică
Numărul 5, 11-17 feb. 2020 » Roza vânturilor
De la palatele renovate din București și Budapesta la „giuvaierele” de pe coasta Mării Baltice, hotelierii care caută profituri mai ridicate în Europa de Est se aventurează în afara huburilor saturate din regiune, se arată într-o analiză realizată de Bloomberg, citată de Agerpres. În condițiile în care randamentele din Praga și din districtul financiar al Varșoviei scad aproape de nivelul înregistrat în marile orașe din Germania, capitalele României, Ungariei și Serbiei, precum și câteva orașe din Polonia devin din ce în ce mai atractive pentru investitorii și dezvoltatorii imobiliari, susțin directorii de hoteluri.
„Bucureștiul este ceea ce era Varșovia în urmă cu 10-15 ani”, a apreciat Adam Konieczny, director de dezvoltare pentru Europa al grupului francez Louvre Hotels, la o conferință din domeniul hotelier desfășurată recent la Budapesta.
Goldman Sachs Group s-a aflat anul trecut printre vânzătorii unui portofoliu de zece hoteluri, inclusiv unități de patru stele din Budapesta și Praga, către conglomeratul indian InterGlobe. În ultimii cinci ani s-au înregistrat pe principalele șase piețe din regiune tranzacții în domeniul hotelier de 4,2 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari), o treime din ele în 2019, conform datelor CMS și Cushman & Wakefield
Macarale imense se văd în capitala României, unde proiectele includ două hoteluri realizate de un grup listat la Varșovia.
Marile orașe poloneze sunt, de asemenea, în expansiune. În următorii trei ani, nouă hoteluri, cu un total de 1.900 de camere, ar urma să fie inaugurate în zona Tricity, care include Gdansk, Gdynia și Sopot, de la Marea Baltică. Alte orașe poloneze de care sunt interesați dezvoltatorii imobiliari sunt Bialystok și Cracovia.
„România și Polonia sunt țări-cheie deoarece acestea sunt cele două state din Europa de Est care au piețe interne puternice. Tendința de creștere economică în următorii ani ar urma să se mențină în regiune și nu mă aștept la o încetinire a investițiilor dacă nu vor exista motive serioase geopolitice”, a apreciat Gilles Clavie, directorul general al Orbis, care dezvoltă hoteluri în regiune sub brandurile Accor.
Există spațiu amplu pentru extinderea prezenței brandurilor internaționale. Ponderea lanțurilor hoteliere este de doar 15% din total în Ungaria, 14% în Polonia și 6% în Serbia, comparativ cu peste 20% în multe țări din Europa Occidentală, se arată într-un raport pe 2019 al firmei Horwath HTL.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice