Eurostat: 7% dintre companiile din Uniunea Europeană au folosit aplicații ale inteligenței artificiale în 2020
Numărul 15, 21-27 apr. 2021 » Conectarea la era digitală
Anul trecut, 7% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați din Uniunea Europeană au folosit aplicații ale inteligenței artificiale (AI), România fiind printre statele membre UE cu cele mai reduse ponderi ale întreprinderilor care au apelat la această tehnologie, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Conform Eurostat, inteligența artificială (AI) este o zonă de importanță strategică și un motor cheie al dezvoltării economice, furnizând soluții multiplelor provocări, cum ar fi tratarea bolilor sau impactul agriculturii asupra mediului. Inteligența artificială oferă utilajelor și sistemelor capacitatea de a-și analiza mediul și de a lua decizii cu un anumit grad de autonomie, pentru a îndeplini obiective specifice.
În timp ce 2% dintre companii au folosit învățarea automată pentru a analiza volume mari de date interne, 1% au analizat volume mari de date interne cu ajutorul prelucrării limbajului natural sau al recunoașterii vocale. De asemenea, 2% dintre companii folosesc servicii de chat, iar 2% utilizează roboți care prestează servicii.
În rândul statelor membre ale UE, cele mai mari ponderi de companii care au folosit oricare din cele patru aplicații ale inteligenței artificiale în 2020 s-au înregistrat în Irlanda (23%), Malta (19%), Finlanda (12%) și Danemarca (11%), iar cele mai reduse procentaje au fost în Letonia (2%), Slovenia, Ungaria, Cipru (fiecare cu 3%), Polonia (4%), Bulgaria și Austria (ambele cu 5%), Olanda, Luxemburg, Croația, Franța, Estonia, Cehia și România (6%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național