Eurostat: Aeronavele cu vârsta de peste 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
Telex » Știri
6 decembrie 2019
În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau al mărfurilor, potrivit datelor Eurostat, citate de Mediafax. În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave avea 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) și Croația (50%). De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) și Danemarca (35%).
Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 și 9 ani și 19% aveau între 10 și 14 ani.
În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de profil din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, Marea Britanie a operat aproape una din cinci aeronave din UE (20%). A fost urmată de Germania cu 1.100 aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franța (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) și Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.
Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda și Austria (ambele 7%), precum și Olanda (puțin sub 10%).
O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) și Malta (42%). Următoarele clasate au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (ambele 27%), Olanda (25%) și Regatul Unit (23%).
În schimb, operatorii din Croația și Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puțin de 10% din flota de aeronave era alcătuită din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania și Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia și Italia (fiecare 7%), precum și Grecia (puțin sub 10%).
Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 kg.
Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.
În România, din Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București, 10% dintre pasageri au avut zboruri naționale (către alte orașe din țară), 16,6% extra-UE (către țări din afara Uniunii Europene) și 73,4% intra-UE (către și din alte state membre ale Uniunii Europene).
De asemenea, de la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naționale, 8,3% extra-UE și 73,5% intra-UE.
Totodată, Londra-Heathrow și Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main și Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinații europene.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc