Eurostat: Domeniul tehnologiilor informației, dominat de bărbați
Numărul 41, 19-25 oct. 2022 » Roza vânturilor
2,79 milioane de persoane cu studii în domeniul TIC - tehnologia informației și comunicațiilor - erau angajate anul trecut în UE, un avans de 3,3% față de 2020, bărbații reprezentând 84,1% (2,35 milioane) din forța de muncă totală a Uniunii Europene cu o astfel de educație, în creștere cu 1,3% față de 2020, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Numărul femeilor cu studii TIC care lucrau în UE a scăzut în 2021. În rândul statelor membre ale UE, cea mai ridicată pondere a bărbaților din totalul persoanelor angajate cu educație TIC era anul trecut în Cehia (92,6%), urmată de Slovenia (90,8%), Franța (89,7%), Belgia (89,2%) și Polonia (89,1%).
În 2021, femeile reprezentau peste un sfert din persoanele angajate cu educație TIC în Bulgaria (36,6%), Grecia (29,4%), Danemarca (28%), România (27,2%) și Cipru (26,9%).
La nivelul Uniunii Europene, mai mult de două treimi (67,5%) din persoanele angajate cu educație TIC aveau între 15 și 34 de ani în 2021, iar 32,5% aveau între 35 și 74 de ani.
Tinerii cu vârsta între 15 și 34 de ani reprezentau majoritatea persoanelor angajate cu educație TIC în aproape toate statele membre ale UE, cea mai ridicată pondere fiind în Slovacia (82,4%), urmată de Croația (82,2%), România (78,8%), Portugalia (77,7%) și Cehia (76,9%), excepție fiind Finlanda, cu 49,5%.
În 2021, cea mai ridicată pondere a persoanelor cu vârsta între 35 și 74 de ani în forța de muncă a Uniunii Europene cu studii TIC era în Finlanda (50,5%), urmată de Luxemburg (45,2%), Spania (40,5%), Suedia (39,7%) și Austria (39,5%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național