Eurostat: Elevii români, fruntași în UE la studierea limbilor străine
Numărul 36, 28 sept. - 5 oct. 2021 » Roza vânturilor
În 2019, 59% dintre elevii din învățământul general secundar superior au studiat două sau mai multe limbi străine în Uniunea Europeană, cele mai ridicate ponderi fiind în Luxemburg, Franța, Estonia, România, Cehia și Finlanda, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Cunoașterea limbilor străine este un instrument esențial pentru schimburile culturale, astfel de competențe fiind cerute și încurajate la multe locuri de muncă, și poate facilita comunicarea în multe alte contexte.
În rândul statelor membre ale UE, toți elevii din învățământul general secundar superior studiau în 2019 două sau mai multe limbi străine în Luxemburg și Franța. Urmează, cu o proporție de 99%, elevii din Estonia, România, Cehia și Finlanda. Ei sunt urmați de elevii din Slovacia (98%), Croația (95%) și Slovenia (92%).
În contrast, în Grecia doar 1% dintre elevii din învățământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat și în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) și Spania (27%).
În 2019, engleza era în UE cea mai studiată limbă străină în învățământul general secundar superior (96% dintre elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) și italiana (3%).
În rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) și Bulgaria (24%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național