Eurostat: România a obținut în iunie a patra creștere a afacerilor cu amănuntul din UE
Numărul 30-31, 8-21 august 2017 » Breviar statistic
România a înregistrat în luna iunie a patra creștere a afacerilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 7,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, în date ajustate față de influențele sezoniere, față de un ritm de 3,1% la nivelul UE, potrivit informațiilor publicate de biroul european de statistică Eurostat, citate de News.ro. Informațiile menționate mai arată că, față de anul de bază 2010, țara noastră a consemnat cel mai mare avans din UE al afacerilor de retail.
Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul este considerat cel mai important indicator al consumului populației.
Creșteri mai mari decât România au înregistrat în iunie 2017, față de iunie 2016, doar Slovenia (10,2%), Croația (8,2%) și Slovacia (8,1%).
Față de luna mai, vânzările de retail din România au scăzut în iunie cu 0,4%, comparativ cu o creștere de 0,4% la nivelul UE.
Eurostat a publicat și seriile de creștere față de 2010, anul de bază pentru statisticile economice din acest deceniu, România fiind pe primul loc în UE în iunie, cu un avans de 46,3% față de nivelul din urmă cu șapte ani. În acest clasament, România este urmată de Bulgaria (+44,9%), Lituania (+41,9%) și Estonia (+34,4%).
Pentru cinci state din UE nu există date disponibile pentru luna iunie. Dintre statele pentru care există date, patru au înregistrat în iunie vânzări de retail mai mici decât în urmă cu șapte ani: Luxemburg (cu 52,6%), Spania (cu 9%), Portugalia (cu 4,2%) și Danemarca (cu 4,7%), potrivit Eurostat.
(Copyright foto: grinvalds / 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național