Eurostat: România, lider în UE la sporul de vânzări prin comerțul cu amănuntul, în iulie
Numărul 24, 13-19 septembrie 2016 » Breviar statistic
Volumul comerțului cu amănuntul în România a urcat cu 13,5% în iulie, comparativ cu perioada similară din 2015, aceasta fiind cea mai mare creștere în ritm anual înregistrată de o țară membră a Uniunii Europene, arată datele publicate luni, 5 septembrie, de Oficiul European de Statistică (Eurostat), preluate de Agerpres. În Zona Euro, comerțul cu amănuntul a crescut cu 2,9% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 3,5%. Comerțul cu amănuntul în UE 28 a fost influențat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4,3%, cele de combustibili au urcat cu 3,8%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și țigări s-au majorat cu 2,2%. Cele mai mari creșteri au fost raportate în România (13,5%), Luxemburg (12,2%) și Lituania (6,2%), singurele scăderi fiind înregistrate în Malta (minus 2,7%), Belgia (minus 1,8%), Danemarca (minus 0,8%) și Slovacia (minus 0,6%). Comerțul cu amănuntul a crescut cu 1% în UE și cu 1,1% în Zona Euro, în iulie comparativ cu luna precedentă. Comerțul cu amănuntul în UE 28 a fost influențat de faptul că vânzările de combustibili au urcat cu 1,6%, vânzările de alimente, băuturi și țigări au înregistrat un avans de 0,8%, iar vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,6%. Cele mai mari creșteri în iulie, comparativ cu luna precedentă, au fost raportate în Luxemburg (2,3%), Portugalia (1,8%) și Germania (1,7%), iar cele mai semnificative scăderi au fost înregistrate în Slovacia (minus 1,1%), Suedia (minus 0,8%) și Danemarca (minus 0,7%). România a consemnat o creștere zero a volumului comerțului cu amănuntul, în iulie.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice