Eurostat: UE a exportat anul trecut vehicule electrice şi hibride în valoare de 4,7 miliarde de euro
Numărul 17, 14-20 mai 2019 » Breviar statistic
Uniunea Europeană a exportat anul trecut vehicule electrice şi hibride în valoare de 4,7 miliarde de euro, în timp ce importurile s-au situat la 1,6 miliarde de euro, rezultând un excedent comercial de trei miliarde de euro, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Principalele destinaţii pentru vehiculele electrice şi hibride în funcţie de valoarea exporturilor au fost, în 2018, Norvegia (39%), SUA (23%) şi China (10%), în timp ce importurile în UE au venit în principal din Coreea de Sud (48%), Japonia (35%) şi SUA (10%).
Cei mai mari exportatori din UE de vehicule electrice şi hibride către ţări din afara blocului comunitar au fost, anul trecut, Germania (64%), Suedia (13%) şi Marea Britanie (10%). Aceste trei state sunt şi în top patru al principalilor importatori de maşini electrice şi hibride din afara UE: Germania (26%), Belgia şi Suedia (ambele cu 16%) şi Marea Britanie (15%).
Datele Eurostat arată că, în 2017, erau înmatriculate în Uniunea Europeană 262 milioane de maşini, iar aproximativ două milioane (0,8%) din acestea erau vehicule electrice sau hibride care pot fi acţionate în combinaţie cu un motor pe benzină sau pe motorină.
În rândul statelor membre pentru care sunt disponibile date, există cinci ţări în care mai mult de 1% din vehiculele înmatriculate în 2017 erau electrice sau hibride: Suedia (2,4%), Polonia (1,9%), Marea Britanie (1,5%), Franţa (1,4%) şi Belgia (1,2%). În opt ţări, sub 1% din vehiculele înmatriculate erau electrice sau hibride: Luxemburg, Finlanda, Austria, Cipru, Estonia, Spania, Lituania şi Portugalia.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice