Eurostat: Vânzările cu amănuntul au crescut mai rapid în România decât în UE, în februarie
Telex » Știri 8 aprilie 2022
Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană și zona euro au înregistrat o creștere anuală peste așteptări în luna februarie, grație vânzărilor de carburanți și produse non-alimentare, arată datele publicate de Eurostat, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5% în zona euro și cu 5,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2022 comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Economiștii intervievați de Reuters mizau pe o creștere de 4,8% în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul în zona euro.
Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de creșterea cu 12,7% a vânzărilor de combustibili, precum și de creșterea cu 9,6% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi și țigări au scăzut cu 1,5% în ritm anual.
În rândul statelor membre, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în Slovenia (21,7%), Slovacia (16,5%) și Portugalia (15,9%). În România vânzările cu amănuntul s-au majorat cu 5,6% în ritm anual, peste media din UE.
De la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,3% atât în zona euro, cât și în Uniunea Europeană. Și în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creștere peste media din UE, 0,4%, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influențate de creșterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili, precum și de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi și țigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna ianuarie.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice