Companiile trebuie să scadă cheltuielile cu cel puțin 15%, pentru a fi competitive în 2024
Numărul 1, 10-16 ian. 2024 » Analize și sinteze
Anul 2024 vine cu noi impozite, majorarea unor taxe, presiuni inflaționiste, declinul zonei euro, plus un context geopolitic tensionat, iar pentru a face față dificultăților, primul pas pe care ar trebui să-l facă o companie ca să rămână profitabilă este optimizarea costurilor cu cel puțin 15%, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanță, citată de Agerpres. Principalele costuri pe care companiile vor trebui să le optimizeze în cursul acestui an sunt cele cu utilitățile, combustibilul, logistica, asigurările, managementul flotelor auto și cele aferente capitalului de lucru.
"În orice domeniu de activitate, urmează un an dificil și un context volatil. Ca urmare, ar putea fi necesare reduceri de cheltuieli de cel puțin 15%, dar depinde mult de sectorul de activitate al fiecărei companii și de segmentul de clienți căruia i se adresează fiecare afacere. Spre exemplu, pentru a nu transfera costurile crescute către consumatorul final persoană fizică și a menține astfel volume de vânzări în creștere, pentru companiile din sectorul FMCG ar fi necesară o reducere a cheltuielilor de circa 20%-25%. Ce este cert este că 2024 va fi anul optimizării inteligente a resurselor", a declarat Remus Hîrceagă, Country Manager al Expense Reduction Analysts (ERA) România.
Potrivit sursei citate, fabricile din zona euro și-au redus semnificativ producția în decembrie, activitatea economică contractându-se pentru a 18-a lună consecutiv, arată un raport S&P publicat recent, care indică faptul că economia este aproape sigur în recesiune. "Anul 2024 va fi, fără îndoială, un an al marilor câștiguri, dar și al volatilității și incertitudinii. În tabăra câștigătoare vor fi însă doar acei antreprenori care vor înțelege cum să se adapteze regulilor jocului", se menționează în analiză.
Remus Hîrceagă susține că inteligența va fi cuvântul anului în afaceri, atât în ceea ce privește implementarea unor tehnologii bazate pe inteligență artificială, cât și în legătură cu stabilirea unor obiective ambițioase, dar realizabile din partea companiilor. În plus, capacitatea liderilor companiilor de a lua rapid decizii în favoarea optimizării costurilor va face diferența în termeni de succes într-un mediu concurențial fără precedent.
Pentru a fi eficientă, optimizarea costurilor - operațiune în mai multe etape al cărei scop final este minimizarea costurilor și maximizarea profitului - trebuie realizată de specialiști pentru a aduce valoare măsurabilă unui business. Odată cu identificarea și eliminarea surselor de risipă apar diverse schimbări la nivel de procese de afaceri aflate deja în derulare, care cer timp. Astfel, un proces de optimizare a costurilor într-o companie poate dura de la câteva săptămâni la câteva luni sau chiar ani, în funcție de contextele economice, circumstanțele în care se desfășoară business-ul respectiv și de obiectivele specifice ale organizației.
"Pe parcursul fiecărei etape se identifică și se elimină toate sursele de rentabilitate scăzută. Se reduc, de asemenea, costuri de infrastructură și întreținere, astfel încât compania economisește resurse multiple pe mai multe segmente (energie, logistică, ambalaje, managementul deșeurilor, asigurări, capital de lucru etc.), efectul fiind creșterea", a adăugat Hîrceagă.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național