Expertiza și auditul afacerilor

Declarații fiscale obligatorii pentru societățile fără activitate

Expertiza și auditul afacerilor

Adriana Florina Popa

În cadrul articolului de față vom analiza situația societăților care nu desfășoară activitate din punctul de vedere al obligației de a depune declarații fiscale. În acest sens, vom prezenta Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, reglementată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 889/2016, regim pentru care pot opta entitățile care își înregistrează inactivitatea temporară la registrul comerțului, precum și ce declarații fiscale trebuie depuse în cazul în care o societate nu desfășoară nicio activitate în timpul uneia sau mai multor perioade fiscale.

Nr. 48-49, 19 dec. 2017 - 15 ian. 2018


Politici și proceduri contabile privind inventarierea activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (II)

Expertiza și auditul afacerilor

Dorel Mateș, Alin Artene, Ronela Manuela Lascu, Ramona Teșu

Inventarierea este un procedeu comun științelor economice prin care are loc stabilirea faptică valorică și cantitativă, sau numai valorică, a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în vederea comparării cu situația scriptică din evidența contabilă. Este o lucrare complexă, ce necesită elaborarea de politici și proceduri contabile adecvate, în conformitate cu reglementările legislative în vigoare.

Nr. 47, 12-18 dec. 2017


Contabilizarea activelor corporale deținute în vederea vânzării (II)

Expertiza și auditul afacerilor

Lucian Cernușca

Articolul urmărește să evidențieze o serie de abordări privind tratamentul contabil aferent activelor corporale deținute în vederea vânzării. La nivelul referențialului contabil internațional, aspectele legate de contabilizarea activelor clasificate ca fiind deținute în vederea vânzării se regăsesc în cadrul IFRS 5 Active imobilizate deținute în vederea vânzării și activități întrerupte.

Nr. 47, 12-18 dec. 2017


Rolul fondurilor de garantare în sprijinirea IMM-urilor

Expertiza și auditul afacerilor

Claudia Florea, Cornelia Mariana Oprea

În vederea susținerii dezvoltării sectorului întreprinderilor mici și mijlocii, atât Uni­u­nea Europeană, cât și România, ca stat membru, încearcă să găsească soluții alter­na­tive de finanțare care să vină în ajutorul acestora. În cadrul articolului de față vom face o scurtă prezentare a fondurilor care vizează sprijinul pentru dezvoltarea sectorului IMM-urilor atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în țara noastră.

Nr. 45-46, 28 nov. - 11 dec. 2017


Particularități privind organizarea contabilității în agricultură

Expertiza și auditul afacerilor

Dorel Mateș, Silvia Stanoiov

Scopul acestui articol este de a evidenția particularitățile contabile în domeniul agriculturii, prin prezentarea unor concepte și caracteristici cu specificitate agricolă, precum și a unui exemplu practic – o monografie contabilă a unei societăți cu activitate agricolă în sectorul vegetal și în cel zootehnic. 

Nr. 45-46, 28 nov. - 11 dec. 2017


Politici și proceduri contabile privind inventarierea activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (I)

Expertiza și auditul afacerilor

Dorel Mateș, Alin Artene, Ronela Manuela Lascu, Ramona Teșu

Inventarierea este un procedeu comun științelor economice prin care are loc stabilirea faptică valorică și cantitativă, sau numai valorică, a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în vederea comparării cu situația scriptică din evidența contabilă. Este o lucrare complexă, ce necesită elaborarea de politici și proceduri contabile adecvate, în conformitate cu reglementările legislative în vigoare.

Nr. 44, 21-27 nov. 2017


Provocări în accesarea fondurilor europene în baza directivelor UE și a legislației naționale

Expertiza și auditul afacerilor

Daniel Drăguț, Valentin Burcă

Întreprinzătorul român, dornic să acceseze fonduri europene în vederea finanțării afa­­­cerilor sale, ar trebui să cunoască, la fel ca la contractarea unui credit, atât condi­țiile de creditare, cât și detaliile privind finanțatorul. Prin urmare, în acest articol vom pre­­zenta o scurtă istorie a Uniunii Europene, urmată de o descriere a pârghiilor pe ca­re aceasta le folosește în realizarea obiectivelor sale, încheind cu câteva as­pec­te ge­­ne­­ra­le privind contabilizarea proiectelor europene în concordanță cu le­gis­­lația națională.

Nr. 44, 21-27 nov. 2017


Rolul profesiei contabile și al contabilității în creșterea gradului de conformare fiscală și reducerea evaziunii fiscale

Rolul profesiei contabile și al contabilității în creșterea gradului de conformare fiscală și reducerea evaziunii fiscale

Expertiza și auditul afacerilor

Robert Aurelian Șova, CECCAR, Adriana Florina Popa

Complexitățile strategice și operaționale din prezent impun un dialog continuu cu investitorii, autoritățile fiscale, clienții, furnizorii și angajații. Informația contabilă este destinată tuturor părților interesate, fapt ce impune ca aceasta să fie imparțială. Raportarea rezultatelor obținute constituie un element-cheie în construirea, susținerea și perfecționarea continuă a participării partenerilor interesați.

Nr. 43, 14-20 nov. 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.