Expertiza și auditul afacerilor

Fluxurile Trezoreriei Statului cu Banca Națională a României

Expertiza și auditul afacerilor

Dorin Cosma, Constantin Cătălin Găletușe, Sinel Alexandru Gâlceavă

Până în anul 1990, operațiunile de casă ale bugetului de stat erau ținute de Banca Națională a României, care, conform legislației, avea atribuții: de încasare a veniturilor bugetare și de efectuare a plăților de casă, structurate pe capitole de venituri și cheltuieli, pe ministere și instituții subordonate; de păstrare a valorilor și de execuție a controlului asupra gestionării și eliberării fondurilor de la bugetul de stat; de transmitere către Ministerul Finanțelor a tuturor informațiilor privind execuția bugetului de stat.

Nr. 9, 24-30 mai 2016


Modificări aduse de OMFP nr. 4.160/2015 privind reglementările contabile (I)

Expertiza și auditul afacerilor

Corina Graziella Bâtcă-Dumitru

Acest articol își propune să analizeze și să exemplifice prevederile Ordinului ministrului finanțelor pu­blice nr. 4.160/2015 privind modificarea și completarea unor reglementări contabile, publicat în Monitorul Oficial nr. 21 din 12 ianuarie 2016. Reglementările contabile privind situațiile fi­nan­ciare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finan­țe­lor publice nr. 1.802/2014, publicat în Mo­ni­torul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 30 de­cembrie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică și se com­pletează după cum urmează (...).

Nr. 8, 17-23 mai 2016


Accesul la informații de interes public

Expertiza și auditul afacerilor

Claudia Florea, Cornelia Mariana Oprea

Potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul ac­ces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, accesul liber și neîngrădit al persoanelor la orice informații de interes public reprezintă unul dintre principiile fundamentale ale re­lațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu docu­men­tele internaționale ratificate de Parlamentul Ro­mâniei.

Nr. 8, 17-23 mai 2016


Regimul microîntreprinderilor conform noului Cod fiscal

Expertiza și auditul afacerilor

Nicu Popa

Începând cu data de 1 ianuarie 2016, regulile fiscale aplicabile microîntreprinderilor fac obiectul titlului III (anterior titlul IV1) din Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015. O serie de precizări se regăsesc și în Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.

Nr. 7, 10-16 mai 2016


Principalele modificări și completări ale reglementărilor contabile prevăzute de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 4.160/2015

Expertiza și auditul afacerilor

Maria Mădălina Gîrbină

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 4.160/2015 cuprinde o serie de clarificări și modi­ficări ale Ordinului ministrului finanțelor pu­blice nr. 1.802/2014 care afectează situațiile fi­nan­ciare ale anului 2015 (primul an pen­tru care se întoc­mesc situații financiare conforme cu OMFP nr. 1.802/2014). În cadrul acestui articol vom pre­zenta și ilustra noile tra­tamente con­tabile.

Nr. 5-6, 26 aprilie - 9 mai 2016


Regimul contabil și fiscal privind tranzacționarea terenurilor și clădirilor

Expertiza și auditul afacerilor

Lucian Cernușca

Materialul de față urmărește să pună în evidență o serie de abordări contabile și fiscale privind cumpărarea și vânzarea terenurilor și clădirilor în conformitate cu noile prevederi ale Codului fiscal, aprobate prin Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare. Începând cu data de 1 ianuarie 2016, prin intrarea în vigoare a Legii nr. 227/2015, asistăm la extinderea aplicării mecanismului taxării inverse și pentru clădirile, părțile de clădire și terenurile de orice fel, pentru a căror livrare se aplică regimul de taxare prin efectul legii sau prin opțiune.

Nr. 4, 19-25 aprilie 2016


Soluția europeană la simplificarea raportării financiare pentru IMM-uri

Expertiza și auditul afacerilor

Anca Mihaela Popa

Necesitatea simplificării raportării financiare pentru IMM-uri s-a simțit și în cadrul Uniunii Europene, care a încercat să găsească soluția adecvată pentru nevoile acestor tipuri de întreprinderi. Analizând cele două directive aflate la baza contabilității europene (Directiva a IV-a și Directiva a VII-a), Comisia Europeană a ajuns la concluzia că acestea trebuie actualizate pentru a fi în concordanță cu necesitățile prezente ale utilizatorilor situațiilor financiare.

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016


Conservatorism și optimism în contabilitate: prudență versus valoare justă – partea a III-a

Expertiza și auditul afacerilor

Sabina Mihalache

În prezentul material vom analiza măsura și modul în care evaluarea la valoarea justă este raportată în situațiile financiare prezentate de companiile cotate pe diverse piețe de capital, după ce în prima parte am trecut în revistă diferite abordări dezbătute în literatura de specialitate privind prudența și valoarea justă, iar în partea a doua am prezentat o analiză a diverselor politici prudențiale sau optimiste adoptate în standardele IFRS.

Nr. 3, 12-18 aprilie 2016



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.