MyWIZ, secretul contabililor de succes
EY: Intenția de cumpărare a vehiculelor electrice crește ușor, la nivel global, dar scade cererea

EY: Intenția de cumpărare a vehiculelor electrice crește ușor, la nivel global, dar scade cererea

Numărul 38, 25 sep. - 1 oct. 2024  »  Lumea în care trăim

Cererea globală pentru vehicule electrice a încetinit, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare, context în care 58% dintre consumatori au declarat că intenționează să cumpere o mașină ecologică, conform rezultatelor celei de-a V-a ediții anuale a raportului EY Global Mobility Consumer Index, citate de Agerpres. Potrivit analizei, deși, la nivel global, ponderea celor care intenționează să achiziționeze un vehicul electric a crescut de la 55% la 58%, în 2024 față de anul anterior, cererea începe să stagneze, după ce aceasta s-a majorat de la 30% la 55% în intervalul 2020 - 2023.

Peste un sfert dintre respondenți (27%) își motivează dezinteresul pentru cumpărarea unui vehicul electric prin faptul că infrastructura de încărcare lipsește, 25% au declarat că sunt preocupați de autonomia vehiculelor electrice, iar 18% au spus că încărcarea vehiculelor electrice durează prea mult.

În premieră, cel mai recent studiu EY a identificat și temeri privitoare la costul ridicat al înlocuirii bateriilor, menționate de 26% dintre potențialii cumpărători.

Analiza de specialitate relevă faptul că, în 2024, prețurile ridicate ale carburanților au continuat să devanseze alți factori care i-au motivat pe consumatori să cumpere un vehicul electric, 37% dintre respondenți invocându-l drept principalul motiv. În schimb, preocupările legate de protecția mediului și-au pierdut constant din importanță în ultimii ani (doar 34% dintre respondenți l-au menționat ca factor încurajator în 2024, comparativ cu 49% în 2021).

„Per total, la nivel mondial, intenția de achiziționare a unui autovehicul de orice tip a crescut de la 44% la 51% (...) În același timp, piețele europene au înregistrat o creștere a intenției de cumpărare a unui automobil în următorii doi ani, în special în Marea Britanie, unde intenția a crescut puternic de la 45% în 2023, la 56% în acest an, ceea ce a avut drept rezultat depășirea celorlalte țări europene. Și în Norvegia intenția de a achiziționa un automobil în următorii doi ani s-a majorat de la 34%, la 50% în ultimul an. În pofida creșterii intenției de cumpărare a unui autovehicul pe termen lung în Marea Britanie, această majorare semnificativă nu s-a tradus în intenție de achiziție a unui vehicul electric, care a crescut doar la 59% anul acesta, de la 54% în 2023”, se menționează în studiu.

În ceea ce privește mărcile preferate, datele arată că 30% dintre consumatorii din regiunea Asia-Pacific care intenționează să cumpere un vehicul electric au cel puțin o marcă chinezească între primele trei preferințe, dar această pondere scade la 16% în cazul respondenților latino-americani (Brazilia, Mexic, Columbia) și la 12% în privința europenilor. Aceștia din urmă au declarat că principalul motiv pentru care ar lua în considerare o marcă de vehicule electrice chinezească este posibilul raport calitate-preț (59%) și atractivitatea vehiculelor oferite (51%), în timp ce raportul calitate-preț a reprezentat un factor mai puțin important în cazul respondenților din Asia-Pacific.

De asemenea, conectivitatea autovehiculelor a devenit un aspect-cheie pentru consumatori, iar 60% dintre aceștia au indicat că, dacă o tehnologie ar fi disponibilă, ar utiliza-o.

Referitor la costul serviciilor aferente autovehiculelor conectate, la nivel mondial, 49% dintre respondenți au menționat că sunt prea scumpe, cu 45% pentru cei din Europa.

Totodată, 36% din totalul celor chestionați la nivel global au afirmat că au temeri legate de transmiterea de date sensibile.

Studiul EY Mobility Consumer Index (MCI) are la bază un sondaj global realizat, în intervalul iunie - iulie 2024, pe un eșantion de 19.000 de consumatori din 28 de țări (Australia, Austria, Brazilia, Canada, China, Columbia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Malaezia, Mexic, Țările de Jos, Noua Zeelandă, Norvegia, Singapore, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Thailanda, Vietnam, Masarea Britanie și SUA).

Cercetarea are drept scop evaluarea procesului de achiziție a autovehiculelor de către consumatori și oferă, în același timp, informații cu privire la atitudinile lor privind durabilitatea și alegerile în materie de mobilitate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.