Facebook a lansat Workplace
Numărul 29, 18-24 octombrie 2016 » Conectarea la era digitală
Facebook a lansat oficial o versiune a propriei rețele de socializare dedicată companiilor, informează News.ro. Noul produs, Workplace, are rolul de a înlesni comunicarea între angajați și gestionarea diverselor proiecte și se află deja în stadiul de test privat de doi ani.
Instrumentul de comunicare este adresat companiilor, precum și organizațiilor nonprofit. Platforma nu va afișa reclame și nu este conectată la conturile de Facebook existente ale utilizatorilor. Companiile se pot înscrie pe această platformă ca organizație și pot folosi rețeaua pentru o taxă lunară variabilă în funcție de numărul de utilizatori. Instituțiile nonprofit și cele din domeniul educației au acces gratuit. Potrivit reprezentanților Facebook, scopul platformei este „să conecteze cât mai mulți oameni” din diverse locuri unde aceștia își desfășoară activitatea – de la cei care lucrează la birou la persoanele care nu dispun de computere sau e-mail (de exemplu, persoane care își desfășoară activitatea pe teren, vânzători la un magazin de haine sau persoane care lucrează într-o fabrică), relatează Los Angeles Times.
Pe lângă grupuri de chat, Workplace oferă un flux de știri și live video, la fel ca Facebook. Utilizatorii pot crea profiluri și pot vedea noutățile transmise de colegii lor pe fluxul de știri. Rețeaua va afișa cele mai relevante postări după un algoritm propriu. Workplace nu include aplicații de creare a documentelor și tabelelor, precum Word și Excel ale celor de la Microsoft, însă, potrivit oficialilor Facebook, este foarte posibil ca acestea să fie lansate în viitor.
Workplace, sub denumirea anterioară Facebook at Work, este prima mutare a celor de la Facebook în zona de enterprise software și va intra în concurență cu marii jucători din această nișă, precum extrem de apreciatul Slack.
Noul produs Facebook oferă trei praguri de preț: 3 dolari/utilizator pentru companiile cu mai puțin de 1.000 de angajați, 2 dolari/utilizator pentru companiile cu până la 10.000 de angajați și 1 dolar/utilizator pentru companiile cu peste 10.000 de angajați. Utilizatorii inactivi nu vor fi taxați, potrivit reprezentanților Facebook.
Ca urmare a celor doi ani de testare, peste 1.000 de companii folosesc deja Workplace. Acestea vor trebui să plătească însă din acest moment dacă doresc să utilizeze platforma în continuare.
Workplace este disponibil gratuit companiilor pentru o perioadă de testare de 3 luni.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice