Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Feedback-ul și rolul său pentru motivarea angajaților

Feedback-ul și rolul său pentru motivarea angajaților

Numărul 15-16, 20 apr. - 3 mai 2022  »  Direct de la sursă

Feedback-ul oferit angajaților este o componentă esențială pentru succesul businessului, resursa umană fiind considerată unanim drept cel mai important asset al unei organizații. Nu este important doar ca angajații să primească feedback, ci și ca angajatorii să îl ofere într-un mod constructiv și eficient. Iată câteva modalități prin care angajatorii își pot menține angajații implicați și motivați prin furnizarea de feedback:

  • Feedback regulat: este important pentru ca angajații să își înțeleagă atât punctele forte, cât mai ales punctele slabe, precum și pentru ca angajatorii să le monitorizeze performanța și evoluția. Angajatorii ar trebui să instituie un sistem de feedback regulat, cum ar fi întâlniri individuale, evaluări ale performanțelor sau orice alte variante de dialog direct cu angajații, prin care aceștia să obțină o reacție de răspuns din partea angajatorului cu privire la activitate.
  • Încurajați comunicarea! Încurajarea unei comunicări deschise între angajați și angajatori este esențială pentru a crea un mediu de lucru pozitiv, productiv. Angajatorii ar trebui să își asculte în mod activ angajații și să îi încurajeze să își împărtășească gândurile și preocupările. Acest lucru va dezvolta un sentiment de încredere și respect și va îmbunătăți implicarea și performanțele angajaților.
  • Feedback-ul negativ, oferit în mod constructiv: Furnizarea de critici constructive este o latură foarte importantă a feedback-ului. Este important ca angajatorii să ofere exemple specifice despre ceea ce a făcut bine angajatul și ce poate fi îmbunătățit, iar apoi să ofere sugestii pentru îmbunătățirea performanței. Acest tip de feedback îi ajută pe angajați să înțeleagă ce fac bine și la ce trebuie să lucreze pentru a crește și a se dezvolta în carieră. Nu mai este necesar să amintim cât de important este ca angajații să conștientizeze care le sunt minusurile, pentru a lucra la îmbunătățirea acestora.
  • Marcați fiecare succes: Angajatorii ar trebui să sărbătorească succesele, realizările angajaților lor. Recunoașterea performanțelor, reușitelor angajaților ajută la ridicarea moralului, la încurajarea lor și contribuie la crearea unui mediu de lucru plăcut. Acest tip de feedback consolidează comportamentul pozitiv și încurajează angajații să continue să fie implicați și să obțină rezultate din ce în ce mai bune.
  • Personalizați feedback-ul: Feedback-ul personalizat este mai eficient decât cel generic. Este ideal ca angajatorii să analizeze fiecare angajat în parte, să îi observe atuurile și aspectele cărora trebuie să le acorde mai multă atenție și să ofere feedback adaptat la nevoile și obiectivele individuale ale fiecăruia. Întotdeauna un feedback individual este mult mai eficient decât cel generic.

Oferirea de feedback este un instrument important pentru angajatori pentru a-și menține angajații motivați. Cu siguranță nu greșim dacă afirmăm că prin oferirea de feedback angajatorii reușesc chiar să își păstreze angajații în organizație, să îi motiveze pentru a crea o atmosferă profesională, cât mai plăcută, pentru dezvoltarea aptitudinilor și competențelor angajaților, în beneficiul ambelor părți. Cu cât angajații sunt mai mulțumiți și motivați, cu atât rezultatele lor sunt mai bune, contribuind, astfel, la succesul organizației.

Iar dacă vorbim despre practica pe care studenții o fac în timpul facultății în cadrul companiilor, aici cu atât mai mult este important feedback-ul. Fiind la început de drum, studenții înțeleg ce trebuie să îmbunătățească pentru a deveni viitori angajați performanți.

Prin intermediul proiectului Acces la carieră de succes – Pilonul I, peste 300 de studenți beneficiază de stagii de practică în cadrul unor companii/cabinete autorizate să desfășoare servicii în domeniul financiar-contabil. Primul contact al studenților cu angajatorii are loc, de cele mai multe ori, în timpul practicii. Așadar, ce alt moment poate fi mai potrivit pentru ca aceștia să învețe să primească feedback?

Detalii despre proiectul Acces la carieră de succes - Pilonul I, confinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 sunt disponibile pe site-ul dedicat.

Dacă sunteți în căutarea de angajați în domeniul financiar-contabil sau dacă intenționați să organizați stagii de practică sau programe de internship, vă puteți crea gratuit cont pe www.jobyx.ro.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.