MyWIZ, secretul contabililor de succes
FMI: Tranziția la vehiculele electrice va avea un amplu impact

FMI: Tranziția la vehiculele electrice va avea un amplu impact

Numărul 42, 23-29 oct. 2024  »  Lumea în care trăim

Tranziția globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investițiilor, producției, comerțului internațional și ocupării forței de muncă, a estimat Fondul Monetar Internațional (FMI) cu ocazia publicării noilor sale previziuni referitoare la evoluția economiei mondiale, transmite Reuters, preluată de Agerpres. „Adoptarea în creștere a vehiculelor electrice reprezintă o transformare fundamentală a industriei auto mondiale. Va avea consecințe ample”, susține FMI.

Trecerea la automobilele electrice a accelerat în ultimii ani și este văzută drept una dintre principalele modalități de a ajuta țările să își atingă obiectivele climatice.

Potrivit FMI, în 2022, transportul a fost responsabil pentru 36% din emisiile de gaze cu efect de seră în SUA, 21% în Uniunea Europeană și 8% în China.

Adoptarea în creștere a automobilelor electrice a fost sprijinită de obiectivul UE de a-și reduce cu 50% emisiile automobilelor în perioada 2030-2035, comparativ cu nivelul 2021, în timp ce Guvernul american a oferit subvenții pentru automobilele electrice și stațiile de încărcare.

FMI subliniază că industria auto mondială se evidențiază prin aceea că are salarii mari, profituri solide, piețe mari de export și utilizează un grad ridicat de tehnologie.

Accelerarea tranziției la automobilele electrice va modifica acest peisaj, în special dacă China își menține actualul avantaj pe partea de producție și export, comparativ cu rivalii americani și europeni. Conform unor scenarii pertinente privind penetrarea pieței automobilelor electrice, PIB-ul Europei ar urma să fie redus cu 0,3% pe termen mediu, susține FMI.

„În conformitate cu aceste scenarii, gradul de ocupare în sectorul auto se va reduce, iar locurile de muncă vor fi direcționate treptat spre sectoare cu o intensivitate a capitalului mai mică (cu o valoare adăugată mai mică pe lucrător)”, susține FMI.

Atât SUA cât și UE au impus tarife pentru automobilele electrice produse în China pentru a contracara ceea ce ele denumesc subvenții incorecte ale Beijingului pentru constructorii chinezi. Luna trecută, Administrația Biden a introdus tarife suplimentare de 100% pentru automobilele electrice chineze importate, în timp ce la începutul acestei luni statele membre UE au adoptat, la limită, tarife vamale suplimentare de până la 45% pentru automobilele electrice chineze importate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.