Forța brandului România crește de la A la A plus în clasamentul Brand Finance 2019
Numărul 39, 15-21 oct. 2019 » Lumea în care trăim
Valoarea brandului România scade cu 3%, până la 216 miliarde de dolari, în clasamentul Brand Finance Nation Brands 2019, dar forța acestuia se îmbunătățește de la 59 de puncte, în 2018, la 62,7 puncte din 100, ceea ce duce la o actualizare a ratingului de la A la A plus, informează Agerpres. Astfel, potrivit clasamentului brandurilor naționale, realizat de compania de consultanță Brand Finance, valoarea brandului România a scăzut cu 3%, însă, pe măsură ce piețele europene emergente sunt privite mai favorabil de investitorii străini, scorul indicelui de rezistență al brandului (BSI) România s-a îmbunătățit la 62,7 puncte din 100, rezultând o actualizare a calității brandului de la A la A plus.
În acest an, regiunea Europei Centrale și de Est deține 9 din primele 20 de branduri naționale cu cea mai rapidă îmbunătățire în ceea ce privește soliditatea.
Anual, Brand Finance evaluează soliditatea brandurilor naționale, determinată de performanța datelor din trei domenii cheie: investiții, societate, bunuri și servicii. Conform acestor criterii, Singapore și-a păstrat titlul de cel mai puternic brand național din lume, câștigând un rating de elită AAA plus și un scor BSI de 90,5 de puncte din 100. Deși în scădere ușoară față de 2018, Singapore este singura națiune din clasament care a înregistrat un BSI de peste 90. Orașul-stat extrem de prosper este hub de afaceri în Asia de Sud-Est și este renumit pentru educația de nivel mondial, asistența medicală, transportul și nivelul scăzut al criminalității. Acești factori, asociați cu stabilitatea politică neclintită a națiunii și angajamentul față de strategia sa „Economia viitorului”, fac din Singapore o națiune foarte puternică și stabilă pe scena globală. „Eforturile de pionierat ale Singapore în dezvoltarea capitalului uman fac din el o națiune exemplară pentru facilitățile de asistență medicală de înaltă clasă și educația de prim rang pe care le oferă. Acestea sunt tipurile de investiții care determină creșterea susținută a unei națiuni și creează puterea brandului”, a declarat David Haigh, CEO Brand Finance.
Din punctul de vedere al valorii brandului, economiile în curs de dezvoltare au avut anul trecut o creștere de 30 de ori mai rapidă decât cele dezvoltate. Creșterea medie a valorii brandului național de la an la an în rândul economiilor în curs de dezvoltare este de 13,9%, comparativ cu 0,4% pentru economiile dezvoltate incluse în studiul privind cele mai valoroase 100 de branduri naționale din lume. Aceasta înseamnă că, în medie, brandurile naționale ale economiilor în curs de dezvoltare au crescut cu un ritm de 31,3 ori mai rapid decât cele din țările dezvoltate.
Valorile brandurilor naționale ale majorității economiilor dezvoltate s-au contractat sau au stagnat an de an. Japonia este o excepție notabilă, cu o creștere de 26%, dar, chiar și așa, este doar al 15-lea brand național cu cea mai rapidă creștere în acest an, în spatele multor mărci africane, din Orientul Mijlociu, din Asia și din America Latină. În concordanță cu tendințele anilor precedenți, 11 dintre cele 20 de mărci naționale cu cea mai rapidă creștere în 2019 provin din Africa și Orientul Mijlociu, cu Ghana (în creștere cu 67%), Uganda (în urcare cu 56%) și Egipt (cu 50%) în top 5.
China nu arată niciun semn de încetinire, potrivit studiului. Situată pe a doua poziție în clasament din punct de vedere al valorii brandului, China continuă să crească într-un ritm foarte sănătos, înregistrând o urcare impresionantă a valorii brandului cu 40%, până la 19,5 trilioane de dolari SUA. Pe baza performanțelor sale solide din anii precedenți, China recuperează decalajul față de SUA, care a consemnat o creștere a valorii brandului cu doar 7% în ultimul an. Diferența de valoare dintre cele două mărci naționale a scăzut de la 12 trilioane de dolari anul trecut la puțin peste 8 trilioane de dolari în 2019. Valoarea brandului național al Statelor Unite este de 27,8 trilioane de dolari.
În spatele SUA, Chinei și Germaniei, valoarea mărcii Japoniei a crescut cu 26% până la 4,5 trilioane de dolari SUA. Japonia a depășit Marea Britanie (afectată de incertitudinile privind Brexitul, cu o creștere de 3% până la 3,9 trilioane de dolari a valorii brandului) și a urcat pe locul patru, în timp ce India a făcut un salt uriaș, urcând pe locul șapte.
În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai mari 5.000 de branduri globale. Primele 100 dintre acestea sunt incluse în clasamentul anual Brand Finance Nation Brands 2019.
Brand Strength Index (BSI) măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național