Fructele și legumele, în topul preferințelor de consum ale categoriei bio
Numărul 27-28, 28 iul. - 10 aug. 2021 » Roza vânturilor
90% dintre românii participanți la un studiu realizat de Exact Business Solutions au declarat că preferă să cumpere produse bio din magazinele fizice, în timp ce 10% comandă fie online, pe pagina de internet a magazinelor, fie prin aplicații dedicate, relatează Mediafax. Aproape toți respondenții (99%) cunosc conceptul de produs Bio, Eco, Organic, definindu-l ca „un produs care nu conține substanțe dăunătoare”, „crescut natural, fără fertilizanți sau hormoni de creștere”, respectiv „produs 100% natural”.
9 din 10 respondenți consideră că agrigultura bio și produsele bio reprezintă „un lucru bun” atât pentru ei, personal, cât și pentru mediul înconjurător.
37% dintre participanții la studiu au cumpărat produse bio cel puțin o dată pe săptămână în ultimul an.
Un alt aspect interesant dezvăluit de studiu este cel legat de motivele pentru care respondenții aleg să cumpere produse bio, cele mai importante fiind: „produse 100% naturale”, „calitate ridicată”, „produse sănătoase”, „prospețime și produse în România”.
„Mai mult decât oricând, 2020 ne-a reamintit cât de importantă este sănătatea, dând ocazia consumatorilor să se preocupe mai mult de acest lucru, dar și de mediului înconjurator, iar studiul de față confirmă aceste trenduri, cele mai importante atribute în alegerea produselor bio (pe lângă proprietățile acestora) fiind încrederea, grija față de mediul înconjurător și susținerea unui stil de viață sănătos al consumatorilor”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
La cercetare au participat persoane cu vârste cuprinse între 18-65 ani, rezidente în mediul urban, care utilizează internetul. Volumul eșantionului pentru studiul cantitativ a fost de 456 respondenți, reprezentativ pe niveluri de vârstă, gen și stratificare, iar chestionarul a fost administrat online.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice