Furnizorii interesați pot solicita anularea unor obligații de plată datorate bugetului ANCOM, până la 25 noiembrie
Telex » Știri astăzi, 9:00
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adoptat o procedură de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității, prin care furnizorii interesați pot solicita anularea unor obligații bugetare datorate ANCOM prin depunerea unui formular tipizat până cel târziu la 25 noiembrie 2024, informează Agerpres. ANCOM precizează că procedura a fost adoptată în vederea aplicării noilor reglementări ce vizează măsurile fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare. Decizia ANCOM nr. 694/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligații de plată datorate bugetului Autorității a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1087 din 31 octombrie 2024.
Beneficiarii facilităților prevăzute de decizie sunt toți debitorii, persoane juridice și persoane fizice, care, la data de 31 august 2024 inclusiv, figurează în evidențele ANCOM cu obligații bugetare principale restante sau numai cu obligații de plată a accesoriilor restante rezultate în urma obligațiilor bugetare principale plătite până la această dată, dacă acestea nu au fost achitate până la data intrării în vigoare a OUG nr. 107/2024, act normativ care stă la baza deciziei ANCOM.
De asemenea, procedura se aplică și debitorilor declarați insolvabili, debitorilor aflați în procedură de insolvență sau persoanelor cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare.
Ca urmare a OUG nr. 107/2024, ANCOM acordă amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii rămase nestinse la data emiterii „Situației privind debitele restante datorate bugetului ANCOM”, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau, în cazul nedepunerii acestei cereri, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, pentru fiecare debitor care notifică instituția conform ordonanței de urgență.
Totodată, sunt anulate obligațiile de plată a accesoriilor reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii. Se ia și măsura de anulare a unui procentaj de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile ordonanței de urgență.
Prevederile deciziei nu se aplică obligațiilor bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a OUG nr. 107/2024 sau care încep ulterior acestei date, sunt stabilite prin hotărâri penale definitive, reprezintă prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.
Procedura se aplică următoarelor obligații bugetare administrate de Autoritate: tariful de monitorizare, tariful de utilizare a spectrului, tariful de utilizare a resurselor de numerotație, contribuția pentru compensarea costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal, amenzi administrative și alte sume datorate bugetului ANCOM, precum și obligațiilor accesorii aferente acestora.
Pentru a putea beneficia de facilități, furnizorii interesați care îndeplinesc condițiile de acordare a anulării obligațiilor de plată a accesoriilor datorate bugetului ANCOM sau de anulare a unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, trebuie să transmită la ANCOM cererea de anulare până la data de 25 noiembrie 2024. Aceasta poate fi depusă la registratura Autorității sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire ori transmisă prin poșta electronică, semnată cu certificat digital.
Anterior cererii de anulare, furnizorii interesați au posibilitatea de a-și exprima intenția de a beneficia de anularea unor obligații prin depunerea, prin aceleași mijloace ca și în cazul cererii de anulare, a unei notificări. Notificarea nu este obligatorie, ci are drept scop obținerea amânării la plată a debitelor care pot face obiectul măsurilor de anulare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara