Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
„Gândirea integrată reprezintă soluția care ne permite să deschidem larg porțile viitorului profesiei”

„Gândirea integrată reprezintă soluția care ne permite să deschidem larg porțile viitorului profesiei”

Numărul 5, 12-18 febr. 2019  »  Cariere. Drumul spre performanță

Interviu cu Elena Pavel, expert contabil, membră a Filialei CECCAR Călărași

Alexandra Rizea: Interviul pe care vi-l solicităm se înscrie în rândul mărturiilor găzduite de publicația noastră în consonanță cu interesul constant al cititorilor de a cunoaște experiența colegilor în vederea afirmării mai puternice a tuturor în profesia contabilă. Ce elemente din biografia dumneavoastră pot fi evocate în acest sens?

Elena Pavel: Sunt absolventă a unui liceu cu profil agronomic. Cunoștințele acumulate într-o asemenea instituție de învățământ mi-au fost de folos pentru continuarea studiilor, astfel încât să îmbrățișez frumoasa noastră profesie, obținând statutul de expert contabil, membru al CECCAR. Atunci, în perioada studiilor liceale, am pus bazele unei viziuni de natură a mă călăuzi în tot ceea ce am întreprins până în prezent. În primul rând, am înțeles în profunzime ce înseamnă agricultura, nu numai la nivel local, și ce anume trebuie să întreprind pentru a face față solicitărilor clienților mei, în principal întreprinzători din agricultură, oameni care, în perioada tranziției, s-au format potrivit exigențelor economiei de piață. Se știe ce pondere are agricultura în economia județul nostru și, tocmai de aceea, însușirea unui profil profesional adecvat reprezintă cheia succesului în propria noastră activitate. Am înțeles că meseria de contabil nu este plictisitoare și repetitivă dacă dorești să evoluezi, să descoperi mereu noul, ceea ce este cu adevărat interesant din realități, în cazul nostru cu precădere cele din agricultură. Aceste realități ne-au inspirat și ne inspiră, după cum și noi le influențăm prin prestarea unor servicii de calitate. Pentru a face față schimbărilor din piață, este nevoie de o informare permanentă, fie prin participarea la cursuri de formare profesională continuă, fie prin autoperfecționare.

Pe baza acumulărilor în plan profesional pe care le-ați evocat, ce aspecte s-ar putea desprinde pentru colegii aflați la început de carieră, în efortul lor de a deveni mai competitivi pe piața serviciilor contabile?

Mai presus de toate, se impune o atitudine adecvată în raport cu schimbările care au loc nu numai în economie, ci și în întreaga societate. Ceea ce numim, de regulă, cultură generală, înseamnă în primul rând, în cazul nostru, tocmai racordarea la aceste realități în schimbare, dublată de capacitatea de a le interpreta într-o manieră realistă, cu privirea mereu spre viitor. Pentru a lucra în domeniul contabilității trebuie răbdare, meticulozitate, atenție la detalii fără, însă, a pierde imaginea de ansamblu. Elementul principal îl constituie preocuparea neîntreruptă pentru autoperfecționare. Prin determinare, muncă, ambiție, seriozitate, putem să ne exercităm profesia în condiții optime, să ne împlinim aspirațiile personale, în strânsă legătură cu interesul public. Dacă vrei să devii cu adevărat un profesionist contabil, nu trebuie să consideri că, odată ce ai terminat studiile, se termină și învățatul. Trebuie să fii un om responsabil în munca pe care o faci. Să te implici, să fii de acord să renunți la o parte din timpul tău liber, să fii gata pentru a depune chiar și un efort suplimentar. Aceasta nu înseamnă, însă, că nu trebuie să-ți gestionezi timpul cât mai eficient, punând în valoare ceea ce ai învățat, mai ales în privința metodelor și tehnologiilor pe care le utilizăm. Astfel, timpul capătă o nouă greutate specifică, devenind un aliat de nădejde în exercitarea profesiei.

Întrucât activitatea beneficiarilor serviciilor pe care le prestați face parte organică din preocupările generale de dezvoltare mai accelerată a economiei județului Călărași, vă rugăm să vă expuneți opinia despre modalitățile practice prin care determinați îmbunătățirea calității managementului afacerilor.

Din punctul meu de vedere, îmbunătățirea managementului afacerilor presupune un ansamblu de activități care vizează, între altele, realizarea unor obiective bine delimitate, eșalonate în timp și spațiu, orientate mai ales spre utilizarea optimă a resurselor, care trebuie să includă activități de planificare, coordonare, organizare, control și asigurare a calității, având un rol mai activ, de consiliere a omului de afaceri. Astfel, profesionistul contabil, prin setul de cunoștințe, prin capacitatea de adaptare la tot ceea ce este nou și avansat, prin maturitatea sa profesională, poate și trebuie să aducă schimbarea de la o funcție-suport către un rol central în strategia și conducerea organizațiilor pentru care prestăm serviciile de specialitate.

Vă propunem să vă referiți, în încheiere, la propriile dumneavoastră planuri pentru 2019 și la obiectivele întregii filiale pentru perioada următoare, mai ales din perspectiva concluziilor formulate de Congresul profesiei contabile din toamna lui 2018.

Pentru anul în curs, îmi doresc, în primul rând, sănătate și putere de muncă în vederea îndeplinirii noilor cerințe ale profesiei și, desigur, cât mai multe bucurii, pe toate planurile, împreună cu cei dragi. Nu sunt dorințe utopice, lipsite de realism, deoarece – așa cum s-a subliniat la Congresul profesiei contabile – dispunem și vom dispune, într-o măsură tot mai mare, de instrumentele necesare, de noile tehnologii care ne permit, așa cum am mai relevat, să utilizăm mai bine nu numai timpul, ci și cunoștințele noastre. În acest mod, menționăm și reperele unor programe de activitate la nivelul filialei, orientate spre însușirea și extinderea bunelor practici legate, la rândul lor, de tehnologiile erei digitale. Incontestabil, în acest context, gândirea integrată reprezintă soluția care ne permite să deschidem larg porțile viitorului profesiei. Prin urmare, știm ce avem de făcut, nu numai la modul teoretic, ci și practic, în acțiunile pe care ni le-am programat în noul an, atât în privința însușirii cunoștințelor în pas cu necesitățile clienților noștri, cât și în mai buna cooperare cu instituțiile publice locale, cu colegii din alte organizații profesionale, cu exponenții mediului de afaceri. În organizarea și desfășurarea acestor acțiuni, sunt implicată atât eu, cât și colegii mei. Conștientizăm, fiecare în parte și la nivelul filialei, ceea ce avem de întreprins în perioada următoare, astfel încât să ne consolidăm pozițiile pe piața serviciilor de profil, ceea ce înseamnă, implicit, o contribuție mai mare la accelerarea dezvoltării economico-sociale a județului Călărași.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.