Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă de la jumătatea lunii decembrie

Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă de la jumătatea lunii decembrie

Numărul 42, 5-11 nov. 2019  »  Direct de la sursă

Va fi introdus, pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul Bucureşti; pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa

Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente ca urmare a introducerii de noi servicii de transport de călători în zona Bucureştiului, potrivit directorului de comunicare al operatorului feroviar naţional, Adrian Vlaicu, citat de Agerpres. „Noi, cei de la CFR Călători, vom introduce un nou serviciu de transport periurban în zona Bucureşti. Vom introduce trenuri Bucureşti – Fundulea şi, în acest sens, vom redeschide Gara Băneasa pentru traficul comercial de călători din decembrie, odată cu noul plan de Mers al Trenurilor”, a spus Adrian Vlaicu.

CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie 2019, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la 12 decembrie 2020.

Astfel, va fi introdus pentru prima dată serviciul de transport suburban pentru municipiul Bucureşti, pe rutele: Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasea - Fundulea şi Bucureşti Nord - Chitila - Buftea. Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.

Totodată, va fi introdus mersul de tren cadenţat pe rutele Constanţa - Mangalia şi Iaşi - Ciurea, în completarea rutelor cadenţate existente.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit şi cuşetă va fi disponibil pe relaţiile: Bucureşti Nord - Timişoara, Bucureşti Nord - Cluj Napoca, Bucureşti Nord - Oradea, Bucureşti Nord - Satu Mare, Bucureşti Nord - Baia Mare, Bucureşti Nord - Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Timişoara - Iaşi, Bucureşti Nord - Botoşani, Bucureşti Nord - Bistriţa, Bucureşti Nord - Vatra Dornei.

O altă noutate o reprezintă prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucureşti - Craiova - Târgu Jiu la Petroşani - Subcetate - Călan - Simeria.

Odată cu noul Mers al Trenurilor, pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oraviţa - Anina şi retur.

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la preţul de 1 leu, pe rutele: Bucureşti Obor - Constanţa şi retur, Bucureşti Nord / Basarab -Braşov şi retur, Bucureşti Nord - Buzău - Mărăşeşti şi retur, Bucureşti Nord / Basarab - Craiova şi retur, Buzău - Constanţa şi retur.

Potrivit companiei, în anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creştere a parcului de vagoane faţă de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon. Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziţiona în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, online sau vor putea folosi abonamentele.

De asemenea, vor intra în circulaţie cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce va permite creşterea capacităţii de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.

În ceea ce priveşte traficul internaţional, va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 şi 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare - Budapesta - Viena şi retur. Totodată, în sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.

Potrivit companiei, pasagerii vor putea călători în afara ţării zilnic, cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena, de la 39 euro pe sens, şi Budapesta, de la 29 euro pe sens, Chişinău, de la 19 euro pe sens, iar în sezonul estival către Sofia, de la 30 euro pe sens, Istanbul, de la 54 euro pe sens, şi Salonic, de la 56 euro pe sens. Din Viena există posibilităţi de călătorie către orice destinaţie europeană.

De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Viena din Cluj Napoca, de la 29 euro pe sens, şi către Budapesta şi din Timişoara, de la 15 euro pe sens, Cluj Napoca, de la 15 euro pe sens, şi Braşov, de la 19 euro pe sens.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.