Gara de Nord din Timișoara va fi modernizată; costul lucrărilor, aproape 18 milioane de lei
Telex » Știri 27 iunie 2022
Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a predat, la finalul săptămânii trecute, amplasamentul pentru demararea lucrărilor de reparații și intervenții în Stația Timișoara Nord, valoarea estimată a acestora ridicându-se la 17,6 milioane de lei, fără TVA, informează CFR SA, citată de Agerpres. Astfel, potrivit unui comunicat al companiei, principalele lucrări care se vor executa, la cele șase corpuri de clădire sunt: consolidarea elementelor structurale, afectate de degradări, noi finisaje la fațadele clădirii, intervenții la acoperișuri, reabilitarea termică a clădirii, montarea de panouri fotovoltaice cu puterea de 50 kW, instalații de climatizare și un nou sistem paratrăsnet.
De asemenea, se vor executa inclusiv lucrări de reparații în tunelul pietonal, care va dispune și de sistem de supraveghere video, iluminat de tip LED, dar și un sistem audio nou. În plus, se va reface piațeta din fața gării.
Obiectivele generale ale proiectului de modernizare a gării Timișoara sunt: lucrări de consolidare a elementelor structurale; lucrări de intervenții la fațade și acoperișuri; lucrări de reparațiila platforme și la sistemul de iluminat; lucrări la peronul 1 - îmbrăcarea stâlpilor copertinei și a soclului cu piatră naturală, refacerea intradosului copertinei, refacerea sistemului de iluminat cu lămpi tip LED; lucrări la tunelul pietonal care asigură accesul la peronul 1, din Piața Gării (montare pardoseli din granit, sistem de supraveghere, detecție, semnalizare și avertizare PSI, sistem de iluminat cu corpuri de tip LED și sistem audio); amenajarea unei fântâni arteziene în Piața Gării, refacerea pavimentului piațetei cu dale de granit, montare băncuțe tip agreement, sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali; sistem de supraveghere video, plantarea de arbori ornamentali și montare de rastele pentru biciclete; montarea unei instalații centralizate de climatizare; montarea de panouri fotovoltaice pe corpurile C1.
Finanțarea lucrărilor este asigurată din surse proprii ale CFR SA, iar termenul de execuție este de 18 luni.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică