Garda Națională de Mediu demarează controale tematice la agenții economici care au obligația de a se înscrie în SGR
Telex » Știri 16 februarie 2023
Toate comisariatele Gărzii Naționale de Mediu (GNM) vor efectua controale tematice la producătorii/importatorii și comercianții de băuturi care au obligația să se înscrie în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până la data de 28 februarie. Potrivit unui comunicat de presă al instituției, citat de Agerpres, controlul tematic va avea loc în perioada 1 - 31 martie 2023 și va implica atât comisariatele județene, cât și Comisariatul Municipiului București și Comisariatul Rezervației Biosferei "Delta Dunării".
Verificările îi vizează pe producătorii/importatorii și comercianții de băuturi (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, comercializate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal), cu volume cuprinse între 0,1 litri și 3 litri.
GNM amintește faptul că, în conformitate cu prevederile HG 1074/2021, neînscrierea în platforma SGR (returosgr.ro) până la data de 28 februarie 2023 se sancționează cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.
SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 50 de bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri și 3 litri, inclusiv.
Pentru a fi ușor de identificat, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific, iar după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
Înregistrarea obligatorie în baza de date a SGR reprezintă etapa preliminară intrării în funcțiune a sistemului, care va avea loc la 30 noiembrie 2023.
Informații suplimentare și suport privind înregistrarea în platforma SGR sunt puse la dispoziție de RetuRO prin numărul de Call center 021/207.00.09 (tarif normal și apelabil din orice rețea), disponibil de luni până vineri între orele 9:00 - 18:00, cu excepția sărbătorilor legale.
Compania RetuRO a devenit administratorul Sistemului de Garanție-Returnare din România, printr-o Hotărâre de Guvern, emisă pe 24 august 2022.
Anterior, pe data de 20 iulie 2022, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, anunța că a fost aprobată alocarea sumei de un milion de lei pentru intrarea statului român, cu o pondere de 20%, în acționariatul societății care va gestiona SGR și a subliniat faptul că le-a transmis asociațiilor din cadrul societății că este inacceptabil termenul de un an și jumătate pentru implementarea acestui sistem în România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial