Gartner a identificat trei tehnologii care, până în 2028, vor transforma serviciile și asistența pentru clienți
Numărul 36, 13-19 sep. 2023 » Conectarea la era digitală
Serviciile digitale pentru clienți, interfețele conversaționale cu utilizatorul și Inteligența Artificială (IA) generativă vor avea cel mai mare impact asupra serviciilor pentru clienți și a strategiilor de asistență, sunt de părere consultanții Gartner, într-o analiză citată de Agerpres. Specialiștii menționează că aceste noi tehnologii vor transforma serviciile și asistența pentru clienți până în anul 2028.
Astfel, raportul Gartner "Hype Cycle for Customer Service and Support Technologie 2023" descrie cele mai importante tehnologii pentru susținerea clienților aflate în acest moment în curs de maturizare. Acestea variază de la Customer Technology Platform la IA generativă, dar cu oportunități semnificative de adoptare rămase (Contact Center as a Service).
Gartner previzionează că, până în 2025, opt din zece (80%) organizații de servicii și asistență pentru clienți vor aplica tehnologia IA generativă într-o anumită formă pentru a îmbunătăți productivitatea agenților și experiența clienților, fiind folosită în principal pentru crearea de conținut, chatboți susținuți de IA și automatizarea muncii umane.
Un sondaj recent al companiei de consultanță arăta că 38% dintre lideri văd îmbunătățirea experienței clienților și retenția acestora ca scop principal al inițiativelor de implementare a aplicațiilor instruite pe modele de limbaj mari (large language model - LLM).
"Pe măsură ce organizațiile au introdus pe scară largă canale de abordare digitală, clienților le-au crescut așteptările pentru experiențe instantanee și fără efort de servicii pentru clienți. În același timp, introducerea mai multor canale poate crește efortul clienților pe măsură ce clienții migrează între ele", notează sursa citată.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice