MyWIZ, secretul contabililor de succes
Gdansk și Constanța, porturile UE cu cele mai mari creșteri ale cantității de marfă manipulate, în 2023

Gdansk și Constanța, porturile UE cu cele mai mari creșteri ale cantității de marfă manipulate, în 2023

Telex » Știri astăzi, 9:12  

Portul Constanța a avut anul trecut a doua cea mai mare creștere procentuală în rândul porturilor europene, în funcție de cantitatea de marfă manipulată, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Comparativ cu 2022, numărul de tone de marfă manipulate în anul 2023 a crescut cel mai mult în porturile Gdansk din Polonia (26,3%) și Constanța din România (17%). La polul opus, cantitatea de marfă manipulată a scăzut cel mai mult în porturile Amsterdam (-15,4%), Trieste și „Zeeland Seaports” (-12,6%), Goteborg (-12,5%), Dunkerque (-12,4%) și Barcelona (-10,4%).

Grație creșterii din 2023, Gdansk a intrat în top cinci cele mai importante porturi din UE, în timp ce Constanța se situează pe locul nouă. Rotterdam, Antwerp-Bruges și Hamburg, toate amplasate pe coasta Mării Nordului, și-au păstrat pozițiile de cele mai importante trei porturi din UE în 2023.

În total, o cantitate de 3,4 miliarde tone de marfă a fost manipulată anul trecut în porturile din UE, în scădere cu 3,9% comparativ cu 2022 (3,5 miliarde tone) dar în creștere cu 5% comparativ cu situația din anul 2013 (3,2 miliarde tone).

Potrivit datelor publicate de Eurostat, Țările de Jos au rămas și în 2023 cel mai mare transportator maritim de marfă din UE, în condițiile în care porturile din această țară au manipulat 545 de milioane de tone de marfă. Pe locurile următoare se situează Italia (501 milioane de tone) și Spania (472 milioane de tone). În toate aceste trei țări, cantitatea de marfă manipulată în porturi a scăzut în 2023 comparativ cu 2022, cu procente de 7,6%, respectiv 1,7% și 3,7%.

România se situează pe locul 13, fiind devansată de state precum Belgia, Franța, Germania, Grecia, Suedia, Polonia, Finlanda, Danemarca și Portugalia. Porturile din România au manipulat 69,25 milioane de tone de marfă în 2023, în creștere față de 60,26 milioane de tone în 2022.

Datele Eurostat mai arată că portul Constanța este cel mai specializat port din UE în ceea ce privește manipularea de mărfuri uscate în vrac, în condițiile în care 60,6% din tonajul total în 2023 a fost compus din mărfuri uscate în vrac.

În total, opt dintre cele mai mari 20 de porturi din Uniunea Europeană sunt amplasate în Marea Mediterană, șapte sunt pe coasta Mării Nordului, trei sunt pe coasta Atlanticului, unul este în Marea Baltică și unul este în Marea Neagră, și acesta este Constanța.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.