Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
GfK Consumer Life: Vânzările globale de smartphone-uri au crescut cu 5%, până la 522 miliarde de dolari, în 2018

GfK Consumer Life: Vânzările globale de smartphone-uri au crescut cu 5%, până la 522 miliarde de dolari, în 2018

Numărul 7, 26 febr. - 4 mar. 2019  »  Lumea în care trăim

Vânzările globale de telefoane inteligente au atins, în 2018, valoarea de 522 de miliarde de dolari, în creștere cu 5% față de anul anterior, deși cererea pentru astfel de terminale a cunoscut un trend descendent, de 3%, la 1,44 miliarde de unități, reiese din datele prezentate de GfK în cadrul Mobile World Congress 2019 din Barcelona, informează Agerpres.

Conform studiului GfK Consumer Life, cu o cotă de piață de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile și accesoriile inteligente (wearables) încă reprezintă principalul motor de creștere într-o piață a bunurilor de folosință îndelungată de 1,2 trilioane de dolari.

La nivelul anului 2018, telefoanele smart s-au vândut bine, ajungând la o valoare în cifre de 522 de miliarde de dolari (+5% vs 2017). Estimările de piață arată că, în 2019, cota de piață a acestor terminale ar urma să se majoreze cu un procent.

Datele GfK arată că, în T4 2018, aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai puțin cu 7% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior) au fost vândute la nivel mondial, având o valoare de 144 miliarde dolari.

În ceea ce privește prețul de vânzare, doar aproximativ 12% (de la 9%, în 2017) dintre smartphone-urile vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari/unitate. Totodată, pe segmentul mediu de preț (150-400 dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzările globale, de la 44% în 2017.

Pe segmentul wearables s-a înregistrat o creștere cu 35%, în valoare, aceasta fiind susținută de smartwatch-uri cu cartelă SIM – respectiv 17%, de la 8% în anul precedent.

Piața chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă țara de origine pentru branduri locale care devin globale, se notează în cercetarea GfK. Astfel, 40% dintre mărcile chinezești de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei, în 2018, cu 31% mai multe decât cu un an în urmă.

Studiul GfK este bazat pe datele finale de vânzări înregistrate de GfK la punctele de vânzare la nivelul întregului an 2018. Dimensiunea pieței este calculată prin monitorizarea punctelor de vânzare din 75 de țări, cu actualizări săptămânale și lunare de date. Piața bunurilor de folosință îndelungată include sectoarele: telecom, electrocasnice mici și mari, IT și electronice.

Țările emergente din Asia incluse în analiză sunt: Bangladesh, India, Indonesia, Cambodgia, Malaesia, Myanmar, Philippine, Thailanda și Vietnam.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.