GfK: Hong Kong, America de Nord și Emiratele Arabe, cele mai conectate țări la lumea digitală
Numărul 8, 17-23 mai 2016 » Conectarea la era digitală
România, locul 50 din 78 de state analizate
Cel mai recent clasament GfK Connected Consumer Index – realizat în 78 de țări din opt regiuni ale lumii –, care oferă comparabilitate rapidă și directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populație analizată, relevă că Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) au cei mai conectați consumatori din lume, iar cei din Emiratele Arabe Unite se apropie în ritm accelerat de primul pluton (urcând de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an). România ocupă locul 50, în creștere cu trei poziții față de 2015.
Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine poziționată în clasament este Cehia (locul 33, cu 541 de puncte), urmată de Slovenia (locul 35, 522 de puncte) și Polonia (locul 36, 518 puncte), iar cel mai puțin conectate țări sunt România (locul 50, 322 de puncte), Serbia (locul 58, 230 de puncte) și Ucraina (locul 61, 190 de puncte). Țara noastră, Slovacia și Ungaria consemnează însă cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte trei poziții față de cele ocupate în anul anterior.
Indicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani. „Observăm unele macrotendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv – și de multe ori primul – pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată”, este de părere Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze al companiei de cercetare de piață GfK. (Al.R.)
GfK Connected Consumer Index
Poziție clasament 2015 | Poziție clasament 2016 | Scor 2015 | Scor 2016 | |
1 | 1 | Hong Kong | 1.430 | 1.486 |
2 | 2 | America de Nord | 952 | 1.062 |
8 | 3 | UAE | 829 | 995 |
3 | 4 | Norvegia | 939 | 988 |
4 | 5 | Germania | 873 | 940 |
6 | 6 | Arabia Saudită | 836 | 935 |
5 | 7 | Marea Britanie | 856 | 916 |
10 | 8 | Elveția | 801 | 914 |
7 | 9 | Danemarca | 835 | 906 |
9 | 10 | Suedia | 807 | 875 |
Poziție clasament 2015 | Poziție clasament 2016 | Scor 2015 | Scor 2016 | ||
34 | 33 | Cehia | 473 | 541 | |
35 | 35 | Slovenia | 449 | 522 | |
36 | 36 | Polonia | 445 | 518 | |
40 | 37 | Slovacia | 424 | 510 | |
39 | 40 | Grecia | 426 | 478 | |
44 | 41 | Ungaria | 374 | 463 | |
42 | 43 | Rusia | 395 | 455 | |
45 | 44 | Croația | 358 | 426 | |
48 | 48 | Bulgaria | 279 | 351 | |
53 | 50 | România | 247 | 322 | |
58 | 58 | Serbia | 191 | 230 | |
59 | 61 | Ucraina | 178 | 190 |
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național