GfK: Magazinele de retail din România și Lituania vor înregistra, în 2019, cea mai mare creștere din Europa
Telex » Știri 14 iunie 2019
Cifra de afaceri a magazinelor de retail (brick-and-mortar) din 27 de ţări ale UE (mai puţin Marea Britanie) va creşte în 2019 cu 0,2%, cele mai mari rate de creştere fiind aşteptate în România (7%) şi Lituania (aproape 6%), conform celei mai recente analize GfK asupra pieţei de retail europene, informează Agerpres. Este, de asemenea, prognozată creştere pentru Spania (2,4%) şi Franţa (2,8%), se menţionează într-un comunicat. „Majoritatea consumatorilor europeni sunt în prezent împărţiţi între forţe opuse. Pe de o parte, este incertitudinea legată de Brexit, conflictele comerciale şi perspectivele de creştere mai slabe pe pieţele de export importante, cum ar fi China. Dar, pe de altă parte, Europa are o piaţă solidă a forţei de muncă, creşteri salariale mai mari şi preţuri moderate pentru ţiţei. În acest context, soluţia GfK de geomarketing a evaluat indicatori europeni cheie de retail şi a publicat rezultatele în studiul European Retail in 2019”, se arată în comunicat.
Studiul analizează tendinţele şi evoluţiile din 27 de ţări europene şi prezintă o prognoză a cifrei de afaceri pentru 2019, oferind retailerilor, investitorilor şi dezvoltatorilor de proiecte un punct de referinţă important pentru luarea deciziilor.
„GfK prognozează în 2019 o creştere a cifrei de afaceri de două procente pentru retailul format din magazinele fizice pentru ţările europene. Această creştere este doar puţin peste rata inflaţiei şi comparabilă cu creşterea observată anul trecut”, explică expertul în retail dr. Johannes Schamel.
Conform studiului, în 2018, fiecare cetăţean al celor 27 de ţări analizate a avut o putere medie de cumpărare de 16.878 euro. Aceasta echivalează cu o creştere nominală de 3% faţă de anul precedent. Cele zece naţiuni (din Est) ale UE cu cea mai mare creştere a puterii de cumpărare pe locuitor din acest an au o putere de cumpărare mai mică decât cea medie.
La nivel european, nu s-a produs nicio schimbare în clasamentul primelor trei ţări faţă de anul precedent în ceea ce priveşte productivitatea spaţiilor de vânzare. Câştigătorul necontestat continuă să fie Luxemburg (aproximativ 7.250 euro/mp), care a cunoscut chiar o uşoară creştere (1,4%) în 2018. Locurile al doilea şi al treilea sunt ocupate de Norvegia (aproximativ 6.430 euro/mp), respectiv Elveţia (aproximativ 6.220 euro/mp). Cifra de afaceri este semnificativ mai mică în rândul retailerilor din ţărilor UE din est şi sud-est. Cu spaţii între 2.680 euro /mp şi 2760 euro/mp, România, Polonia şi Bulgaria au cele mai scăzute valori de profitabilitate din UE. Chiar şi aşa, aceste ţări sunt printre cele care se laudă cu cele mai mari câştiguri şi creşteri anuale de la 5,7% la 6,7%, ceea ce înseamnă că încet, dar sigur reduc decalajul faţă de celelalte ţări, subliniază studiul.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice