GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziţiona electrocasnice mari
Numărul 40, 22-28 oct. 2019 » Roza vânturilor
Opiniile online din partea altor cumpărători sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari, relevă studiul GfK FutureBuy, citat de Agerpres. Cercetarea, realizată în 35 de ţări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărăturile online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste/ generaţii.
Cât priveşte percepţia cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporţie de 72%, decât bărbaţii (68%).
Potrivit sursei citate, următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft; opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procentaje aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primul criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor). De asemenea, într-o pondere mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.
La nivel european, cumpărătorii ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a aşteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet şi a modului în care mărcile pot construi relaţii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online şi offline.
În România, cercetarea s-a derulat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de minimum 18 ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial