MyWIZ, secretul contabililor de succes
Ghid privind obligațiile contribuabililor la reluarea activității, publicat de ANAF

Ghid privind obligațiile contribuabililor la reluarea activității, publicat de ANAF

Numărul 34, 15-21 sept. 2021  »  Direct de la sursă

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat vineri, 17 septembrie, un ghid privind obligațiile fiscale declarative ale contribuabililor la reluarea activității după perioada de întrerupere/suspendare temporară.

Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale, precum și persoanele fizice care obțin venituri din desfășurarea profesiilor liberale au posibilitatea întreruperii/suspendării temporare a activității. În acest caz, contribuabilii pot solicita regimul de declarare derogatoriu, potrivit legislației în vigoare. În situația în care aceștia nu solicită regimul derogatoriu de depunere a declarațiilor fiscale, contribuabilii au obligații declarative inclusiv pe perioada  întreruperii/suspendării activității, precizează ANAF.

În vederea reactivării, contribuabilii persoane juridice sau orice entitate fără personalitate juridică, în cazul în care sunt îndeplinite condițiile de reactivare fiscală, trebuie să depună o cerere la organul fiscal în a cărui evidență fiscală sunt înregistrați, conform reglementărilor în vigoare.

Ghidul ANAF detaliază pașii de urmat pentru solicitarea reactivării, condițiile care trebuie îndeplinite în acest caz și formularele pe care trebuie să le completeze contribuabilii care își reiau activitatea. Ghidul poate fi consultat pe site-ul Agenției.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.