MyWIZ - Business în cloud
Ghidul de finanțare a Programului Casa Verde Fotovoltaice a fost modificat

Ghidul de finanțare a Programului Casa Verde Fotovoltaice a fost modificat

Telex » Știri 29 decembrie 2021  

Actul normativ prin care a fost modificat Ghidul de finanțare a Programului Casa Verde Fotovoltaice a fost aprobat, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat preluat de Agerpres. Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.385/2021 introduce o nouă etapă prin care instalatorii validați au posibilitatea să identifice solicitanții eligibili conform documentelor depuse de aceștia în vederea constituirii unor liste centralizatoare în baza noilor reglementări menționate în Dispoziția președintelui AFM nr. 488/28.12.2021, precizează sursa citată.

Transmiterea listelor centralizatoare se realizează de instalatorii validați în perioada 29 decembrie 2021 – 4 ianuarie 2022.

„Precizăm că după centralizarea tuturor listelor transmise de către instalatorii validați, AFM va publica un calendar de încărcare a documentelor în aplicația informatică, asigurându-se astfel un mod organizat și eficient de utilizare a acesteia, menit să scadă riscul apariției unor blocaje tehnice. De asemenea, în cadrul procesului de evaluare și potrivit prevederilor art. 22 alin. (8) din Ghidul de finanțare, valabilitatea documentelor prezentate de persoanele fizice se va raporta la data transmiterii listelor centralizatoare la AFM. Precizăm, de asemenea, că, potrivit prevederilor art. 4 din Legea nr. 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, «valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări»; efectul acestor prevederi legale este acela că, dacă un document era valabil până la 22 decembrie 2021, își păstrează valabilitatea și după această dată, pe toată perioada stării de alertă. În acest context, documentul respectiv este considerat a fi în termen la data transmiterii listei către AFM, nefiind necesară obținerea unuia actualizat”, se arată în comunicatul AFM.

O altă modificare importantă a ghidului de finanțare o reprezintă extinderea perioadei de valabilitate a extrasului de carte funciară, de la 30 la 60 de zile, astfel încât să fie eliminat riscul apariției situației de neeligibilitate a acestui document din cauze independente de acțiunile solicitanților și instalatorilor validați.

Deoarece extrasul de carte funciară nu intră în categoria reglementată de Legea nr. 55/2020, valabilitatea acestuia a fost prelungită la 60 de zile, calculată de la data emiterii, precizează AFM.

Potrivit noilor reglementări, înscrierea solicitanților în program se va considera finalizată după îndeplinirea ambelor etape, respectiv după transmiterea la AFM a centralizatoarelor și încărcarea documentațiilor în aplicația informatică.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.