Google deschide huburi în șase orașe universitare, în urma extinderii programului Atelierul Digital
Numărul 26-27, 11-24 iulie 2017 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
IMM-urile locale vor beneficia de consultanță gratuită pentru utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online
Google a anunțat extinderea programului Atelierul Digital prin deschiderea a șase huburi regionale, în colaborare cu instituții universitare de marcă din țară. Huburile vor conecta mediul universitar cu cel de business, oferind studenților pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing. Totodată, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se pot adresa huburilor pentru a primi consultanță în domeniul online.
Reamintim că Google a lansat Atelierul Digital în aprilie 2016. Prin platforma digitală și seminare desfășurate în cadrul unităților de învățământ superior, participanții au dobândit cunoștințe practice din diverse domenii: de la lansarea unui business online la crearea unui website de calitate sau dezvoltarea unei strategii online eficiente. Potrivit reprezentanților companiei, până în prezent, peste 60.000 de persoane – studenți, antreprenori și angajați – au folosit programul Atelierul Digital pentru îmbunătățirea competențelor digitale: peste 20.000 de studenți pregătiți în cadrul seminarelor derulate în 45 de orașe din toată țara și 40.000 de utilizatori ai platformei online.
Următorul pas în dezvoltarea Atelierului Digital îl constituie deschiderea a 6 huburi regionale permanente, care vor activa în universități din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. „Huburile vor juca un dublu rol: în primul rând vor sprijini start-up-urile prin oferirea unui spațiu de muncă colaborativă pentru studenții-antreprenori, precum și prin sesiuni de pregătire în domeniul businessului și competențelor digitale. În al doilea rând, huburile vor constitui un spațiu de întâlnire între studenți și IMM-urile locale. Un grup de consultanți digitali, care au absolvit cursurile avansate ale Atelierului Digital, va oferi consultanță gratuită IMM-urilor locale în utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online”, precizează reprezentanții companiei.
„Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este însă o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri din România exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22% dintre ele utilizează instrumente online și 5% vând online. Huburile Atelierului Digital își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile în a face față provocărilor economiei digitale”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager la Google România.
Platforma digitală Atelierul Digital, lansată de Google anul trecut, va continua să fie disponibilă în mod gratuit la learndigital.withgoogle.com/atelieruldigital. Platforma cuprinde o librărie de videouri instructive pe teme diverse, de la cum să evaluezi performanța website-ului până la e-commerce. La finalul cursului online, utilizatorii vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Lista completă a cursurilor și tematicii lor este disponibilă la această adresă: learndigital.withgoogle.com/atelieruldigital/topic-library. În paralel, experții Atelierului Digital vor continua să deruleze seminare de pregătire în domeniul online în toată țara. (Al.R.)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național