MyWIZ - Business în cloud
IATA: Companiile aeriene au nevoie un sprijin guvernamental de până la 200 de miliarde de dolari

IATA: Companiile aeriene au nevoie un sprijin guvernamental de până la 200 de miliarde de dolari

Telex » Știri 18 martie 2020  

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a tras un nou semnal de alarmă cu privire la situaţia numeroaselor companii aeriene care sunt în pragul falimentului, apreciind că este nevoie de intervenţia rapidă a guvernelor, informează Reuters, citată de Agerpres. „Dacă vrem să menţinem un sector aerian puternic şi capabil să faţă faţă acestei crize dificile, avem nevoie ca guvernele să acţioneze puternic şi rapid”, a declarat directorul general IATA, Alexandre de Juniac. Acesta a evaluat sprijinul guvernamental necesar pentru companiile aeriene din întreaga lume la circa 150-200 miliarde dolari.

Criza coronavirusului a escaladat în ultima săptămână, SUA introducând restricţii cu privire la călătoriile din Europa, iar Uniunea Europeană şi-a închis graniţele. Aceste măsuri au obligat companiile aeriene să îşi reţină la sol majoritatea avioanelor pe măsură ce numărul pasagerilor s-a redus dramatic.

La rândul său, economistul şef al IATA, Brian Pearce, a precizat că numeroase companii aeriene, afectate de suspendarea legăturilor aeriene la scară planetară, sunt în prezent afectate de o criză de lichidităţi, adăugând că trei sferturi dintre companiile aeriene dispun de fonduri care să le acopere costurile fixe pentru mai puţin de trei luni.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.