În 2015, turismul global a crescut mai rapid decât comerțul mondial
Numărul 11, 7-13 iunie 2016 » Roza vânturilor
BBC, citat de Agerpres, informează, pe baza datelor furnizate de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO), că turismul global a crescut mai rapid decât comerțul mondial, în 2015, pentru al patrulea an consecutiv. Cele mai populare destinații din lume au fost anul trecut SUA, China, Franța și Spania. Turismul internațional a înregistrat în 2015 o creștere de 4%, generând venituri de 1.400 miliarde dolari, în timp ce comerțul mondial a urcat cu doar 2,8%, arată datele UNWTO.
În 2015, turismul a reprezentat 7% din exporturile totale globale, față de 6% în 2014. În topul categoriilor mondiale de exporturi, turismul se situează pe poziția a treia, după combustibili și produsele chimice, devansând produsele alimentare și automobilele.
Conform datelor CPB Netherlands Bureau of Economic Policy Analysis, 2015 a fost cel mai slab an pentru comerțul mondial din 2009 încoace. Majorarea veniturilor din turism nu a fost semnificativ afectată de atacurile teroriste, care au sporit temerile privind siguranța vizitatorilor. „Turismul reprezintă astăzi o categorie importantă a comerțului internațional cu servicii. În pofida unei relansări economice slabe, cheltuielile cu turismul internațional au crescut semnificativ în 2015, ceea ce scoate în evidență relevanța acestui sector în stimularea creșterii economice, impulsionarea exporturilor și crearea de locuri de muncă pentru un număr crescut de economii din întreaga lume”, a declarat secretarul general al UNWTO, Taleb Rifai.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național