În 2018, gospodăriile din UE au cheltuit echivalentul a 6,6% din PIB-ul Uniunii pe alimente și băuturi nealcoolice
Numărul 47, 10-16 dec. 2019 » Breviar statistic
Mai mult de un sfert din cheltuielile totale ale familiilor din România pentru consumul casnic este orientat către alimente și băuturi nealcoolice (27,8%), cel mai mare procentaj din Uniunea Europeană, conform Eurostat, citat de Mediafax. Următoarele clasate sunt Lituania (20,9%), Estonia (19,6%), Bulgaria (19,1%), Croația (18,8%) și Ungaria (18,1%).
În 2018, gospodăriile din Uniunea Europeană au cheltuit peste 1.047 miliarde euro (echivalent cu 6,6% din PIB-ul UE) pe alimente și băuturi nealcoolice. Valoarea reprezintă 12,1% din cheltuielile totale de consum și se situează ca a treia cea mai mare categorie de cheltuieli pentru gospodării, după „locuințe, apă, energie electrică, gaze și alţi combustibili”, care au reprezentat 24,0% din cheltuielile casnice, și „transport”, care au reprezentat 13,2%.
Valoarea este sub 10% în patru state membre ale UE: Regatul Unit (7,8%), Irlanda (8,7%), Luxemburg (9,1%) și Austria (9,7%).
Între 2008 și 2018, ponderea cheltuielilor totale ale gospodăriilor pentru alimente a scăzut sau a rămas stabilă în majoritatea statelor membre ale UE, unde sunt disponibile date aferente anului 2018. Cea mai mare scădere a fost înregistrată în Lituania (de la 24,8% din cheltuielile totale ale gospodăriilor în 2008 la 20,9% în 2018 sau o scădere de 3,9 puncte procentuale (pp), urmată de Polonia (-3,4 pp) și Malta (-3,0 pp) .
În schimb, cheltuielile casnice pentru alimente au crescut în 10 state membre ale UE, unde sunt disponibile date pentru 2018. Cea mai mare creștere a fost înregistrată în Cehia și Slovacia (ambele +1,4 pp), Olanda (+1,0 pp) și Ungaria (+0,8 pp).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice