În Grecia, turismul asigură o treime din PIB și cele mai multe locuri de muncă
Numărul 15, 17-23 apr. 2024 » Lumea în care trăim
Contribuția totală a turismului la economia Greciei în 2023 (incluzând beneficiile directe și secundare) este estimată între 62,8 și 75,6 miliarde de euro sau 28,5% - 34,3% din PIB, conform unui studiu al Confederației Turistice Elene (INSETE), informează publicația Ekathimerini, citată de Agerpres. Unul din trei euro câștigați în fiecare an de Grecia vine din turism, ceea ce demonstrează dependența economiei elene de acest sector.
Conform studiului, contribuția directă a turismului este estimată la 28,5 miliarde de euro în 2023 sau 13% din PIB, fiind cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată. În comparație, în 2022, contribuția directă s-a situat la 23,9 miliarde de euro sau 11,6% din PIB, iar în 2019 de 23,1 miliarde de euro sau 12,6% din PIB, precizează INSETE.
Turismul rămâne orientat predominant spre export, 82,7% din venituri provenind de la vizitatorii străini.
Mai mult, sectorul a contribuit direct în perioada de vârf - trimestrul trei din 2023 - la 16,4% din forța de muncă, iar per total, direct și indirect, la aproximativ 40% din forța de muncă, ceea ce înseamnă că este de departe cel mai mare angajator din Grecia.
Contribuția directă de 28,5 miliarde de euro este alcătuită din: cheltuielile vizitatorilor străini (20,7 miliarde de euro, inclusiv cheltuielile pasagerilor navelor de croazieră), transportul aerian (2,5 miliarde de euro), transportul maritim (144 milioane de euro), cheltuielile companiilor care oferă croaziere (235 milioane de euro), turismul intern (2,5 miliarde de euro) și valoarea adăugată de la investiții (2,5 miliarde de euro).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice