În SUA va fi lansat primul serviciu de taximetrie cu automobile fără șoferi
Numărul 43, 14-20 nov. 2017 » Lumea în care trăim
Waymo, divizia pentru vehicule autonome a grupului Alphabet, a anunțat că va lansa în curând servicii de taximetrie cu minivan-uri fără șoferi, relatează Bloomberg, citat de News.ro. Waymo va oferi acest serviciu-pilot într-o regiune limitată din Phoenix, cu pasageri voluntari. Inițiativa, prima de acest tip a unei companii, este un moment de referință în încercarea Alphabet, compania-mamă a Google, de a fi lider în utilizarea în scop comercial a tehnologiei pentru vehicule autonome.
Directorul general al Waymo, John Krafcik, a spus că serviciul care va fi lansat în curând le va permite oamenilor să rezerve vehiculele prin intermediul unei aplicații mobile, similare celei pentru Uber și Lyft.
Vehiculele Waymo au fost testate fără șofer într-un poligon de încercare din centrul Californiei, unde compania a invitat recent reporteri să asiste la aceste teste. Minivan-urile Chrysler au o mică interfață grafică pe bancheta din spate care le permite călătorilor să urmărească traseul și butoane pentru apelarea serviciului pentru clienți sau oprirea automobilului.
Krafcik, fost director la Ford, a mai spus că aceste vehicule ar putea înlocui automobilele personale, aceasta fiind o îngrijorare de natură existențială a industriei auto. „Pentru că angajezi vehiculele în loc să le deții, în viitor ai putea alege dintr-o întreagă flotă de vehicule, potrivite pentru fiecare călătorie pe care vrei s-o faci. Oamenii vor putea folosi mașinile pentru o zi, o săptămână sau mai mult”, a spus Krafcik. El a descris și felul în care ar putea fi reproiectate vehiculele care nu au nevoie de spațiu pentru șofer: pentru cumpărături, ca sufragerie personală sau pentru somn.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice