Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
„În toate împrejurările, profesia noastră are capacitatea de a anticipa tendințele dezvoltării economico-sociale, fiind, astfel, mereu pregătită să facă față nu numai provocărilor, ci și oportunităților”

„În toate împrejurările, profesia noastră are capacitatea de a anticipa tendințele dezvoltării economico-sociale, fiind, astfel, mereu pregătită să facă față nu numai provocărilor, ci și oportunităților”

Numărul 23-24, 16-29 iunie 2020  »  Cariere. Drumul spre performanță

Interviu cu Eugenia Alina Cristea, expert contabil, membru al Filialei CECCAR Constanța

Alexandra Rizea: Vă rugăm să treceți în revistă principalele momente ale carierei dvs., pornind – cum este firesc – de la opțiunea pentru profesia contabilă și până în momentul de față, astfel încât să le oferiți cititorilor date și fapte care se constituie în „rețete” ale performanței.

Eugenia Alina Cristea: Am absolvit Liceul „Mihai Eminescu” din Constanța, profilul de chimie-biologie, dar mi-a plăcut și îmi place matematica, astfel că am intrat la Facultatea de Matematică și Științe Economice a Universității „Ovidius” din Constanța, specializarea Turism-Servicii. În timpul cursurilor, din 1995, am lucrat, în calitate de contabil, la firma părinților mei, precum și la alte firme, tot în funcția de contabil, ceea ce m-a ajutat foarte mult, deoarece am acumulat experiență în acest domeniu. În facultate am avut-o ca profesoară pe dna Mărioara Mirea, un foarte bun expert contabil, de la care am învățat multe în acest domeniu. Faptul că am lucrat în domeniul contabil, încă din facultate, că am avut ajutor de la contabili cu experiență m-a ajutat foarte mult în carieră. În anul 1999 am absolvit facultatea și tot în același an am susținut și promovat examenul pentru obținerea calificării de contabil autorizat cu studii superioare. În anul 2000 am adus pe lume un minunat băiat, de care sunt mândră, dar acest lucru nu m-a oprit să profesez în continuare. Familia mi-a fost alături și m-a ajutat. În anul 2007 am devenit expert contabil. În această perioadă am profesat în cadrul cabinetului, respectiv Birou Expert Contabil. Am fost angajată, dar mereu mi-am dorit o firmă a mea, mi-am dorit totdeauna să fiu o femeie de afaceri. Mottoul meu este: „Pentru că sunt o femeie puternică, îmi spun... plâng mâine, azi am treabă” – am citat-o pe Margaret Mitchell. În 2014 mi-am deschis propria firmă de contabilitate. An de an am avut o creștere a cifrei de afaceri, evident, simultan cu sporirea numărului de clienți. Tot în anul 2014 mi s-a împlinit o a doua dorință a mea, aceea de a avea o fiică. Toată perioada aceasta, din 1999 și până în prezent, am profesat, am avut și bune, și rele, dar am mers mai departe. În 2011, în urma unui examen, am obținut certificatul de absolvire pentru Inspector Resurse Umane, certificat care mi-a dat posibilitatea să îmi deschid o PFA în acest domeniu. Astfel, în acest moment, pot spune că sunt o femeie împlinită: am doi copii minunați, de care sunt mândră (băiatul – în anul II la facultate, la Politehnică, în București, iar fetița are 5 ani și jumătate), am o familie minunată, sănătoasă și fericită – amândoi părinții îmi sunt alături și mă ajută, și am afacerea mea, pe care mi-am dorit-o din facultate. Sunt, așadar, o femeie împlinită.

Ceea ce ați prezentat din biografia dvs. încorporează, cum s-a văzut, o experiență de muncă și de viață a cărei cunoaștere este, incontestabil, utilă colegilor aflați la început de drum. Ce anume considerați că a fost și este fundamental în propriul parcurs profesional?

În primul rând, trebuie să-ți placă ceea ce faci, să ai o motivație în tot ceea ce întreprinzi. Mi-a plăcut și îmi place matematica, îmi place să lucrez cu cifrele, să fac analize, bilanțuri, să examinez o balanță, să ofer informații în domeniul economic. Foarte mult m-au ajutat și oamenii cu care am venit în contact, și anume contabilii cu experiență, de la care am învățat foarte multe, și recomand colegilor mei să-i învețe pe cei tineri tainele meseriei, dar și tinerilor care vor să profeseze această meserie, să învețe de la cei cu experiență. De asemenea, m-au ajutat colaboratorii mei, clienții mei – cu toții mi-au îmbogățit experiența de viață, ceea ce, evident, a potențat și modul în care îmi exercit profesia. Au fost, uneori, perioade grele, dar mi-am dorit și îmi doresc tot timpul să reușesc. Nu renunț, aceasta îmi este firea. Iar motivația cea mare este... familia. Mi-a fost alături tot timpul, chiar și în împrejurările dificile, și țin să subliniez că părinții mei m-au inspirat să-mi însușesc această meserie. Nu este ușor și nu o recomand dacă te gândești să o faci doar pentru bani. Este o meserie grea, dar dacă îți place ceea ce faci, dacă îți dorești să o practici, totul devine util și plăcut. Dacă părinții mei nu ar fi avut nevoie, la firma lor, de un contabil, poate că aș fi avut acum o altă meserie, într-o agenție de turism. Am licență în Turism – Servicii, am diplomă de manager în acest domeniu, precum și pe cea de broker, toate obținute în perioada facultății sau la absolvirea acesteia. Dar, cum s-a văzut, am ales să fiu expert contabil și să fiu propriul meu șef. Sigur, am parcurs și parcurgem, în ultimul timp, o perioadă dificilă, în care anumite domenii, precum turismul, dar și piața de capital, se confruntă cu provocări deosebite, însă, când vom reveni la normalitate, pregătirea în domeniile la care m-am referit îmi va fi, neîndoios, în continuare de folos. Țin să subliniez că atât în ceea ce privește experiența acumulată, cât și perspectivele exercitării profesiei sunt o rezultantă a modului în care mi-am exercitat și îmi exercit calitatea de membru al CECCAR.

Tocmai pentru că v-ați referit la această calitate, vă rugăm să prezentați câteva aspecte dintre cele mai caracteristice privind activitatea Filialei CECCAR Constanța.

La nivelul filialei au fost organizate numeroase și valoroase acțiuni menite să contribuie la continua noastră îmbunătățire a pregătirii profesionale. În ceea ce mă privește, chiar dacă acopeream, de exemplu, numărul de ore de curs, participam și la alte forme de pregătire inițiate de filială, în special acolo unde consideram ca am nevoie de o mai bună cunoaștere a obiectului activității mele. Am fost și voi fi, după revenirea la normalitate, o prezență constantă la întâlnirile cu autoritățile locale (ANAF, ITM, Casa de Pensii), inițiate de filială. De câte ori am avut nevoie de suportul profesional al filialei, am fost ajutată. Filiala a asigurat suport tehnic adecvat, ceea ce mi-a permis să intru în contact cu oameni foarte bine pregătiți, lucru care, de asemenea, a contribuit, în mare măsură, la îmbogățirea propriilor cunoștințe profesionale, la întărirea legăturilor cu mediul de afaceri, astfel încât ceea ce am întreprins și întreprind să fie puternic ancorat în realitățile economico-sociale.

Pentru că, din cele relatate de dvs., rezultă că sunteți un participant activ la acțiunile filialei, ce anume considerați că trebuie continuat și aprofundat tocmai în vederea reluării activităților economico-sociale pentru a se obține rezultate la nivelul potențialului județului Constanța?  

Evident, trebuie să reluăm întâlnirile la care m-am referit cu autoritățile publice, cu reprezentanții mediului de afaceri, cu alte organizații profesionale, în maniera în care acestea s-au desfășurat până la declanșarea pandemiei. Au fost contacte menținute în ultima vreme și prin mediul virtual, însă, așa cum mai remarcam, reuniunile cu un caracter tot mai reprezentativ sunt de neînlocuit. Esența tuturor acestor demersuri constă în exercitarea rolului nostru de principali consilieri ai clienților, astfel încât, în condițiile actuale și în cele care pot fi anticipate, să ajutăm întreprinzătorii să adopte decizii cât mai eficiente, favorabile propriei lor afaceri. Noi suntem cei care îi ajută să înțeleagă cum merge firma, să vadă cum acțiunile acesteia le pot aduce profit sau pierdere, să-și previzioneze fluxurile de numerar, să-și întocmească bugetul și să-l urmărească, contabilul fiind acela care oferă informațiile solicitate, precum și alte informații utile atunci când întreprinzătorii, managerii au nevoie, și nu doar „după data de 25”. Eu, ca profesionist, discut cu colaboratorii mei în legătură cu riscurile financiare, de business care apar. Drept care suntem cu toții conștienți că trebuie să fim permanent bine pregătiți, cu ajutorul tuturor instrumentelor care ne stau la dispoziție, pentru a ajuta mediul de afaceri să depășească dificultățile cu care se confruntă, să revină cât mai repede pe linia de plutire, să înregistreze performanțe.

În ce măsură aceste considerații și considerente își vor găsi un corespondent practic, în viziunea dvs., în perioada următoare, atât la nivel personal, cât și la scara întregii Filiale CECCAR Constanța?

Prima și principala concluzie este aceea că permanent trebuie să ne situăm la capacitatea necesară, din toate punctele de vedere, pentru a răspunde oricăror provocări. Sub acest aspect, mai ales experiența din ultimul timp ne arată că noile tehnologii au un rol esențial, decisiv în exercitarea eficientă a profesiei noastre. În ceea ce mă privește, acțiunile desfășurate de filială au reprezentat și reprezintă un fundament solid pentru fiecare dintre noi. Orientarea spre însușirea tehnologiilor și metodelor specifice erei digitale m-a găsit și ne-a găsit în situația de a răspunde prompt noilor provocări, de a fi flexibili și adaptabili la exigențele impuse de limitările inevitabile în astfel de condiții. Cum am mai menționat, am beneficiat de instrumentele virtuale pentru a menține contactele necesare exercitării profesiei, am beneficiat de cunoașterea operativă a modificărilor intervenite în domeniul legislației și, astfel, am putut face față cu succes noilor cerințe. Am utilizat și utilizez tot mai mult noile tehnologii, ceea ce-mi permite să-mi exercit profesia în bune condiții și să am mai mult timp liber să stau cu familia. Rezolv totul sub aspect profesional din fața PC-ului, voi proceda în continuare în același mod, convinsă că și în condiții deosebite profesia noastră are un mare viitor, deoarece, așa cum s-a văzut, are capacitatea de a anticipa tendințele dezvoltării economico-sociale, fiind, astfel, mereu pregătită să facă față nu numai provocărilor, ci și oportunităților.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.