INACO: Asimilarea de noi abilități și competențe necesită o instruire de minimum două săptămâni pentru un angajat din doi
Telex » Știri 11 noiembrie 2020
Asimilarea şi antrenarea unor noi abilităţi şi competenţe necesită instruire pe parcursul unei perioade de timp între două săptămâni şi cinci luni, în cazul unuia din doi angajaţi, pentru ca acesta să se poată adapta la schimbările actuale de pe piaţa muncii, sunt de părere reprezentanţii INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate, potrivit Agerpres. În viziunea organizaţiei non-guvernamentale, investiţia în capitalul uman este obligatorie pentru guvernele, companiile, şcolile şi angajaţii care îşi doresc să rămână competitivi pe piaţa muncii. Sistemul de educaţie are mare nevoie să se alinieze la cerinţele economiei viitorului, astfel încât să furnizeze competenţele necesare noilor profesii.
Potrivit unui comunicat al organizaţiei, şcoala online întâmpină încă multe dificultăţi pentru toţi participanţii la actul de educaţie - elevi, profesori şi părinţi, iar conexiunile nu funcţionează la parametri optimi, reţelele aglomerate se blochează deseori, predarea informaţiei în sistem online este dificilă.
„Programa şcolară are nevoie de o revizuire majoră care să aibă în vedere includerea de noi materii şi ajustarea celor existente, astfel încât să formeze noile competenţe necesare pentru viitoarea piaţă a muncii, radical diferită de cea de acum. Cea de-a treia ediţie a Ghidului Meseriilor Viitorului, lansată de INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate, suplineşte ceea ce şcoala nu reuşeşte încă să facă, respectiv să ghideze elevii şi profesorii în noul peisaj al profesiilor viitorului, multe dintre acestea nefiind astăzi pe piaţa muncii. Elevii, profesorii şi părinţii, dar şi cei interesaţi de reorientare profesională, află de la trainerii şi autorii Ghidului Meseriilor Viitorului care sunt abilităţile-cheie şi aptitudinile necesare angajatului pe piaţa muncii de mâine, profilul de personalitate şi calificarea necesare pentru câteva dintre profesiile viitorului, precum şi companii româneşti unde pot practica noile tehnologii”, consideră reprezentanţii INACO.
Până în prezent, prin intermediul acestui proiect au fost instruiţi peste 3.000 de elevi din instituţiile de învăţământ preuniversitar din sectorul 3, în cadrul unor webinarii care sunt încă în desfăşurare până la finalul lunii noiembrie.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică