INACO: România a urcat un loc în clasamentul mondial al competitivității digitale, până pe 46
Telex » Știri 9 octombrie 2019
România ocupă, în acest an, locul 46 în lume în Raportul global al Competitivităţii Digitale, în creştere cu o poziţie faţă de anul 2018, respectiv cu opt locuri în comparaţie cu anul 2017, susţine Andreea Paul, preşedintele INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate, într-un comunicat citat de Agerpres. Conform clasamentului mondial realizat de IMD World Competitiveness Center, care a analizat competitivitatea digitală în 63 de ţări, atuurile competitive digitale ale României rămân: viteza internetului în broadband - locul 6 în lume, ponderea absolvenţilor în ştiinţe (locul 12) şi ponderea femeilor în cercetare ştiinţifică (locul 13 mondial).
Per ansamblu, România se clasează, în 2019, pe locul 46 în ceea ce priveşte competitivitatea la nivel global, în urcare cu un loc comparativ cu anul trecut, şi cu opt poziţii mai sus faţă de anul 2017.
Pe de altă parte, INACO atrage atenţia asupra faptului că dezavantajele acute competitive digitale ale României sunt fundamental publice şi ţin de absenţa parteneriatelor public - private (locul 60 în lume), managementul oraşelor (locul 59), investiţiile publice în educaţie (locul 59), respectiv disponibilitatea capitalului şi a finanţării bancare (locul 55).
Revenind la ierarhia întocmită de IMD World Competitiveness Center, pe primele locuri la competitivitate digitală se află SUA, urmate de Suedia, Singapore, Danemarca şi Elveţia, acestea fiind printre ţările cu cele mai avansate reglementări de profil, care reuşesc să atragă talentele umane, care sprijină cercetarea ştiinţifică şi generează inovaţii tehnologice, care reuşesc să asimileze în propriile naţiuni, la nivel general, acest avans tehnologic digital.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice