Industria auto europeană avertizează că milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute

Industria auto europeană avertizează că milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute

Numărul 37, 18-24 sep. 2024  »  Lumea în care trăim

Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE și, în consecință, milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susține agenția de presă DPA care a consultat acest document intern, relatează Agerpres. În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza așa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 și la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2.

„Nu există un motor cu combustie care să emită mai puțin de 95,6 grame CO2/km”, se precizează în documentul menționat. Chiar și un automobil hibrid este puțin probabil să respecte limita. „În consecință, industria UE se va confrunta cu amenzi de ordinul miliardelor. Cei care vor dori să evite amenzile, nu vor avea altă alegere decât să își reducă semnificativ producția, ceea ce pune în pericol milioane de locuri de muncă din UE”, avertizează acest document care circulă la nivelul industriei auto europene.

Amenzi de 13 miliarde euro ar putea fi impuse numai pentru vânzarea de autoturisme. În plus, ar putea fi impuse amenzi de până la trei miliarde euro pentru vehiculele comerciale ușoare. Asta ar reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule care trece deja printr-o perioadă dificilă.

Documentul susține că producția și comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite ca o modalitate pentru a evita amenzile. Este vorba de un volum echivalent cu producția a opt fabrici de automobile, ceea ce ar însemna pierderea mai multor milioane de locuri de muncă.

Pentru a evita acest scenariu, documentul menționat propune utilizarea unei prevederi de urgență, care a fost utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Aceasta ar permite Comisiei Europene să amâne introducerea unor reglementări mai stricte timp de doi ani.

Solicitată pentru comentarii, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conștientă de existența documentului intern, dar a subliniat că acesta nu reprezintă punctul de vedere al asociației.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.