Industria globală a produselor de lux va crește cu 21%, în acest an
Numărul 49, 14-20 dec. 2022 » Roza vânturilor
Industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piață de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creștere cu 21% față de 2021, arată un raport al Bain & Company și Altagamma, citat de XTB într-o analiză publicată recent, relatează Agerpres. "O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company și Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piață de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creștere cu 21% față de 2021. Indiferent de provocările economice actuale, piața de lux a continuat să aibă performanțe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând câștiguri pentru branduri la nivel general și o creștere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci. În mod convențional, se credea că mărcile de lux și clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente față de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienților și, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci", se menționează în analiză.
Potrivit consultanților, Generația Y (născuți între 1981-1995) și Generația Z (născuți între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creștere a pieței în 2022. Totodată, în următorii ani, cheltuielile generației Z și ale Generației Alpha (născuți între 2010-2024) vor crește de trei ori mai repede decât pentru alte generații, până în 2030, reprezentând o treime din piață.
"Consumatorii din generația Z încep să cumpere articole de lux cu aproximativ 3 până la 5 ani mai devreme decât cei din Generația Y (la 15 ani, față de 18-20), iar generația Alpha este prognozată să se comporte într-un mod similar. Piețele din SUA și Europa au dat dovadă de putere, dar există și piețe noi care prezintă potențial, cum ar fi Asia de Sud-Est și Coreea de Sud. India și țările emergente din Asia de Sud-Est și Africa au un potențial semnificativ, dar trebuie să-și îmbunătățească infrastructura. China rămâne un jucător crucial pentru piața de lux, dar este încă sub nivelurile din 2021, din cauza restricțiilor în curs, și este așteptată să revină la nivelurile de anul trecut între prima și a doua jumătate a anului 2023. Baza de consumatori a pieței de lux se extinde cu aproximativ 400 de milioane de consumatori în 2022, estimându-se să se extindă la 500 de milioane până în 2030", precizează XTB.
În topul primelor cinci companii din sectorul bunurilor de lux se află: LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike (Nike, Inc.), PPR (Prada Group) și Burberry Group. Acestea însumează 49% din vânzările globale, în 2021.
Datele Bank of America relevă faptul că, în 2021, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult decât dublu față de bugetul publicitar de 5,7 miliarde de euro față de acum zece ani.
"Din 2010 până în 2019, grupul de mărci de lux pe care banca le-a analizat și-a majorat cheltuielile publicitare cu peste 140%, depășind creșterea de 95% pentru agenții de publicitate în general, ceea ce înseamnă că marile branduri acaparează o cotă mai mare a pieței de publicitate. În eventualitatea în care recesiunea se va confirma anul viitor, acest efect va fi exacerbat. Multe companii de retail devin mai conservatoare în climatul economic actual și încearcă să reducă costurile. Deși nu sunt total imune, companiile de lux sunt prognozate să înregistreze o creștere a veniturilor cu 21% în acest an", sunt de părere experții.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național