Industria serviciilor de afaceri estimează o creștere a veniturilor de maximum 5% pentru 2020
Telex » Știri 26 mai 2020
Industria serviciilor de afaceri din România estimează o creștere a veniturilor de maximum 5% pentru 2020, urmând tendițele europene, apreciază Asociația Business Service Leader (ABSL), iar pe termen mediu și lung creșterea segmentului va fi accelerată. „Pentru acest an, estimăm în România o creștere între 0% și 5% a sectorului de business services, într-un scenariu optimist. Majoritatea serviciilor vor stagna în jurul nivelului actual pe termen scurt (…). Pe termen scurt este posibil ca serviciile de customer service pentru turism și transport să înregistreze chiar o creștere abruptă a cererii (ca efect al anulării rezervărilor), urmând ca pe termen mediu acestea să cunoască o posibilă scădere semnificativă. Însă această scădere poate fi compensată de creșterea serviciilor de customer service și logistică dedicate comerțului electronic, de exemplu. Serviciile de IT pot înregistra de asemenea o creștere, automatizarea și dezvoltarea soluțiilor de inteligență artificială precum și a soluțiilor de integrare fiind accelerate de contextul crizei actuale. Pentru anumite servicii din domeniul HR poate urma o perioadă mai dificilă, dat fiind faptul că trainingul și, mai ales instalarea noilor angajați, se fac mai greu în mediul online şi vor avea probabil o cerere redusă. Însă companiile ar putea alege să reducă bugetele în teritoriile de origine și să furnizeze anumite activități din locații alternative, costurile /angajat în România rămânând în continuare atractive, comparativ cu Europa de Vest și America. Astfel, este forte posibil ca sectorul nostru să nu fie foarte afectat de criza actuală, existând însă și scenarii mult mai pesimiste”, a declarat Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL, citat de Mediafax.
În contextul actual, numărul de angajați în industrie poate crește în acest an cu până la 5%, cele mai mari provocări ale acestei perioade fiind legate de managementul la distanță și alocarea rapidă a activităților zilnice. Companiile se orientează din ce în ce mai mult către servicii cu valoare adăugată mare, mai ales pe fondul automatizării industriei.
Cel mai recent studiu al industriei în EMEA arată că în acest an industria va înregistra o creștere ușoară de 1% – 5%, urmând ca, pe termen mediu, să consemneze creșteri de până la 10% sau chiar 15%, situație valabilă și pentru industria românească de business services. Conform raportului, Polonia este cea mai dezvoltată piață a industriei de business services din EMEA, având 1400 de companii în acest domeniu și 330.000 de angajați. Cei mai importanți clienți provin din America (22%), țările nordice (10%) și UK (7%). Cele mai frecvente servicii solicitate de clienți sunt cele financiar-contabile, dezvoltare de softuri și HR.
Din punctul de vedere al veniturilor generate de acest sector, piața din România este pe locul doi în Europa. Conform estimărilor, industria serviciilor de business services a generat anul trecut venituri în creștere, de peste 4,5 miliarde euro, ajungând astfel la aproximativ 2% din PIB-ul României. Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică aproximativ 2,4% din totalul angajaților din economia românească. Principalele servicii furnizate sunt IT, financiar-contabile, operațiuni cu clienții, HR, achiziții, project management, transformarea afacerilor, servicii de gestiune a documentelor.
Studiul pune pentru prima dată pe harta industriei și țări precum Bosnia-Herțegovina, Ucraina, Egipt sau Tunisia.
Raportul EMEA analizează 18 țări din punct de vedere al potențialului de dezvoltare și este organizat de ABSL Polonia în colaborare cu asociațiile locale ABSL, printre care şi România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice